Varför ska man köpa AppleCare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 00:27

Varför ska man köpa AppleCare? Många tycker att AC är dyrt, men...

• På bärbara maskiner sker en hel del förslitning och påfrestningar då de transporteras runt. Nätdel, batteri osv kan lätt gå sönder.
• Reparation av en bärbar maskin är kostsamt, eftersom delarna är dyra. Och två timmars arbetstid kostar bara det 2 000 kr.
• Det är lätt att sälja en dator med garanti. Ingen tvekar att köpa en maskin med ett års garanti eller mer kvar.
• Du riskerar inte att sitta med en maskin som inte funkar efter ett år. Om något pajar fixar Apple det.
• Du har support i tre år och kan ringa Apple när som helst.
• Apple hämtar upp och lämnar datorn hemma hos dig vid en eventuell garantireparation.
• Alla datorer med AppleCare prioriteras av Apple och auktoriserade serviceverkstäder, så reparationer går fortare än annars.
• AC täcker Apples i-program, systemet och datorn, originalminnet, en Airport-bastation samt en eventuell extern Apple-skärm.

Själv skulle jag i alla fall aldrig köpa en Powerbook utan AppleCare.

För en gångs skull är jag villig att hålla med Mondo. G5'an på jobbet dog precis när garantin hade gått ut, vore skönt att ha A.C. just då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 00:35

Alltså, jag skulle kanske inte köpa det till en billig produkt som iPod, och kanske inte med en iBook heller. Däremot skulle jag definitivt ta det om jag köpte en iMac 20 tum, Powerbook eller Power Mac plus skärm.

• Oregistrerad
  • 2005-02-13 01:03

Tycker Apple borde skicka med den el. utöka garantin, så risiga som vissa serier kan vara.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 01:18
Ursprungligen av DaPhox:

Tycker Apple borde skicka med den el. utöka garantin, så risiga som vissa serier kan vara.

Nej, det stämmer inte enligt de undersökningar som gjorts, och definitivt inte jämfört med andra persondatortillverkare. Apples grejor håller mycket hög kvalitet. Men visst har det förekommit problem med version 1.0 av en del produkter. Och slitaget på bärbara datorer är svårt att komma ifrån.

• Oregistrerad
  • 2005-02-13 08:26
Ursprungligen av Mondo:

Nej, det stämmer inte enligt de undersökningar som gjorts

Jo, det gör det. Enligt erfarenhet vet jag att väldigt många får problem med sina burkar. Jag har i 15 år haft problem med ALLA utom min sista (ca. 6-7st.), + undersökningen du bergis talar om är "kundserviceundrsökningen" som är ett ännu större skämt eftersom många vet (vill inte erkänna) Apple's dåliga kundservice är svår att överträffa.

Ursprungligen av Mondo:

och definitivt inte jämfört med andra persondatortillverkare. Apples grejor håller mycket hög kvalitet.

Det gamla beiga taliban-argumentet. Kan bara säga att det är totalt ointressant för mig hur dålig service andra tillverkare har. Är den ä n n u sämre än Apple's kan jag bara beklaga, då är den obefintlig. Apple fattar inte ens svensk konsumentköplag. Det är uppenbart om man läser vissa trådar här... inbilla dig inget: Apple-prylar sitter det (ofta) PC-junk i, bara fasligt snyggare pketerat...

1
Bevaka tråden