Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trollhättan här

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-20 18:23

.. och ytterliggare en i Trollhätte-skaran här. Dock inte en i mac-ägar-skaran än (om man inte räknar med min sambos imac i det hela). Så fort möjlighet ges så beställs det dock en mbp.

Förhoppningsvis blir det lagom till leopard släpps. Då blir jag en lycklig kampare.

/McWolfe

Ursprungligen av McWolfe:

.. och ytterliggare en i Trollhätte-skaran här. Dock inte en i mac-ägar-skaran än (om man inte räknar med min sambos imac i det hela). Så fort möjlighet ges så beställs det dock en mbp.

Förhoppningsvis blir det lagom till leopard släpps. Då blir jag en lycklig kampare.

/McWolfe

Alla Macar räknas

Om ni inte tycker det är för långt till Götet så titta in på http://www.got-a-mac.org. Även fysiska besök uppmuntras, tredje onsdagen i månaden, http://www.got-a-mac.org/wiki/Got-a-Mac:Tid_och_plats.

Välkommen
//elde

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-09-20 20:24

Bor i Vänersborg och jobbar i Trollhättan så det borde vara ett gott tecken. Dessutom Mac Pro ägare

Är född och har bott typ halva livet i Trollhättan... Bor dock i Norrköping nu men mycket av släkten är kvar.

Bor i Uddevalla. Det är ju inte så långt numera mellan städerna i "Trestad". Kunde vara kul att dra ihop ett gäng med lite aktiva macare som jag såg att de hade gjort i början av tråden.:D

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-20 22:53

Jajo, det verkar ju som om det finns en liten skara även i det här lilla hörnet av sverige. Håller med att det vore kul med någon form av lokal aktivitet/grupp/träff/Bishops Arms-öl eller liknande.

(om inte annat så kan jag få en massa medömkan för att jag FORTFARANDE inte fått tag på en mbp sen mitt förra inlägg, som väl säkert var en 4-5 timmar sedan )

/McWolfe

Biskopens armar kanske. Jag hänger gärna med

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-24 17:43

Född och bor i Trollhättan. Switchade för ungefär tre veckor sedan till en Macbook Pro.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-09-25 13:29

Har använt Mac sedan -95 och bor i det som Älvagrimma i Trollhättan kallar Sibirien. Eller för oss alla andra Vänersborg.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-09-29 20:16

Här är en till i Uddevalla. Kör iMac.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-26 13:11

Självklart är man en Vänersborgare! Som jobbar på SAAB... :/

Är en riktig macnörd måste jag nog säga.. Kör iPhone och Macbook Pro. Haft mac i ett år nu. Det bästa bytet jag gjort.

Jag röstar också på en macträff på någon härlig pub någonstans.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-18 11:46

Bumpar upp denna tråden!

Jag är vänersborgare! kör Macbook en vit så har jag en svart också. Sen kommer min iphone antingen idag eller nästa vecka! Är det några fler I trakterna eller har alla flyttat?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-09-30 10:01

-Glömde säga att jag har en eMac. Som strular just nu sedan uppdatering till 10.4.10. Kan bara starta i säkert läge. Det är väl något tillägg eller startobjekt som djävlas. ÄR det bara jag som saknar tilläggskontroll från OS9?

Electroklubben igårkväll var kanon

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-18 13:11

Ego tu!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-25 15:34
Ursprungligen av nabben:

Ego tu!

Jag du?

Välkommen. Shit den här tråden hade man ju glömt bort.. som man startade för tre år sen .. typ. Vad sägs om några bärs ikväll eller i morgon då det är Fallens Dagar *på riktigt*?
Kanske ingen som bevakar denna tråd så vi får väl se om det blir någon uppslutning. Skulle kunna tänka mig ett av tälten på strandgatan vid 19-tiden?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-18 15:47
Ursprungligen av lasse_thn:

Välkommen. Shit den här tråden hade man ju glömt bort.. som man startade för tre år sen .. typ. Vad sägs om några bärs ikväll eller i morgon då det är Fallens Dagar *på riktigt*?
Kanske ingen som bevakar denna tråd så vi får väl se om det blir någon uppslutning. Skulle kunna tänka mig ett av tälten på strandgatan vid 19-tiden?

-På resande fot. -Skålar "psykist"!:cool:
PS Ni har väl hört den historian? -Det var en kille som sagt till sin morsa att han skulle "gå upp på vinden och cykla med träningscykeln. Efter en timma kom mamman in i vardagsrummet och där på soffan låg killen och stirrade i taket. Förvånat utbrast mamman: Skulle inte du cykla på vinden? Utan att röra en fena svarade killen coolt: -Cyklar psykist, cyklar psykist morsan::D

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-18 15:07

Hehe, jag och min flickvän flyttar till Trollhättan snart, vi ska börja på högskolan där så räkna med att jag sluter upp om det blir lite senare i år!

jag bor i trollhättan och blir en Iphone ägare nu i veckan!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 02:24

Flyttade till Trollhättan från Orust för 6 år sedan. Tog precis studenten så jag lär inte vara kvar här så länge till dock, det är inte direkt en metropol.

Enda tillfället på året det är riktigt mycket folk är nu, på Fallens Dagar (precis hemkommen från första dagen som ärligt talat var sådär med mycket regn och rusk), men är alla ens vänner 18-19 kan man ändå inte sitta inne på öltälten där det är 20. Jag själv är dock väldigt lik min bror som är 21, så vissa har ju tur i alla fall. ^^

Switchar till Mac i höst när de nya uppdateringarna av Macarna kommer. Har annars haft iPhone sedan i vintras.

Jag veeeett. Varför måste det regna varje Fallens dagar

Kan tipsa om musiken på Insikten varje Söndag eftermiddag. Annars mest "vanlig" musik överallt.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-19 08:57
Ursprungligen av Robban303:

Jag veeeett. Varför måste det regna varje Fallens dagar

Kan tipsa om musiken på Insikten varje Söndag eftermiddag. Annars mest "vanlig" musik överallt.

-Vatten från alla håll vet la du!:)

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 03:29

Sonja Aldén, Patrik Isaksson, Nordman, Sibel, Takida, m.fl. spelar på Rix FM Festival på söndag, Hojumstunet. 20-23. Fri entré!

Inte mina favoritartister direkt men det lär ju vara folk och det är väl det bästa Fallens Dagar har att bjuda på i underhållningsväg.

Trollhättebo här!! Flyttar dock ner till Kalmar nu. Plugga webbprogrammering! Kör iMac, Iphone och snart även en Macbook pro!;)

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-21 13:55

Ingen som vet hur det är med lägerstatusen på ett ungefär på våran lokala teliabutik? Har förhandsbokat ett ex, men fasen va sega de är, är det någon som fått ett förhandsbokat ex?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-22 10:26
Ursprungligen av Borgvall:

Ingen som vet hur det är med lägerstatusen på ett ungefär på våran lokala teliabutik? Har förhandsbokat ett ex, men fasen va sega de är, är det någon som fått ett förhandsbokat ex?

När bokade du detta ex? Innan 3G släpptes?

Jag har ingen aning om hur lagret ser ut, men jag tror inte att det har varit en oerhört stor press på iPhone i Trollhättan. En polare var där den 11 och köpte en, utan att ha bokat och det var ett par timmar efter att butiken och försäljningen hade öppnat!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-22 14:43

Ok! jag bokade för 8 dagar sedan, och jag bokade en vit 16 Gib. Köade för en lur men 16 tog ju slut..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-22 22:33
Ursprungligen av Borgvall:

Ok! jag bokade för 8 dagar sedan, och jag bokade en vit 16 Gib. Köade för en lur men 16 tog ju slut..

Jag bokade en svart/16 i Trollhättan söndagen efter säljstart (13/7). Var nummer 16 i kö i fredags (18/7). Igår sa dom att en ny sändning skulle komma in denna vecka men dom vet inte vilken dag eller hur många dom får. Dom har i alla fall beställt så många så alla på listan ska få en, om dom nu får så många.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-23 12:08

Jo jag ringde också och snackade med dem , de sa att de skulle få in en beställning senare på veckan. Men de som beställt svart va det längre väntetid på. Jag är på plats nummer 8a av de Vita iPhonearna av totalt cirka 50. Så jag hoppas att jag får min telefon nu i veckan. Någon som vet hur stora beställningarna brukar vara? Hoppas fler än 10 iallfall. För de i Trollhättan sa att beställningen var på runt 10 vita senast.

Bevaka tråden