Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link DWL-2000AP+

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 18:36

Är det någon som har lyckats ställa in en WEP nyckel på DWL-2000AP+? Har försökt ett antal gånger men det händer inget. Vill inte köra med ett öppet nät så det vore bra om någon kan förklara hur ni lyckades.

Hur får man detta att fungera säkert Och är det någon somhar erfarenhet av dennaprodukt?

Undrar PEM

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 19:00

wep key...

Ursprungligen av pem_pem:

Är det någon som har lyckats ställa in en WEP nyckel på DWL-2000AP+? Har försökt ett antal gånger men det händer inget. Vill inte köra med ett öppet nät så det vore bra om någon kan förklara hur ni lyckades.

Hur får man detta att fungera säkert Och är det någon somhar erfarenhet av dennaprodukt?

Undrar PEM

välj 128bitars-key och mata in 26tecken lång nyckel.

Försökt att bygga ett d-link nät på jobbet med värsting antenner på lagret...d-link = suck....efter tre dagar så tröttnade jag och köpte ett antal airport extreme...tog 4.5 min att få igång allt ip-telefoner, nätverk, roaming m m.

Men testa 128-bitars WEP och om du hittar slutet nätverk så måste man veta vad det heter för att kunna ansluta till det. Det skickar således inte ut signaler till nätverkskort i närheten automatiskt...kanske ett alternativ....för macen skiter i alla virus och tjafs.....

Mvh

Enhjuling

"Windows? - nej jag använder inte nybörjar-prylar!"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-10 20:16

Vad är det för smörja jag har köpt? Försöker man använda webinterfacet för att konfigurera D-linken så händer inget. Har brännt av ett antal timmar nu på att försöka få en WEP nyckel. Det händer absolut ingenting! För att inte tala om "wizard" funktionen, den verkar bara tolerera standardinställnigarna. Jag försöker ändra namn ifrån "default" till "air", inget händer. Samma sak när jag försöker få en 64/128bitars WEP nyckel att fastna!

Så trött jag är på denna menigslösa plastbit! Tillbaka med den till macoteket och hit med Apple prylar...

1
Bevaka tråden