Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upload på hemsida fråga

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 16:35

Vet inte om den här ska in på Internet eller på Utveckling...

Hur som helst, har ett problem. En kund till mig ska ha en clientdel på sin hemsida där man som kund kan ladda ned filmer men även ladda upp filer. All administration och användning ska ske igenom webbläsaren och är gjort i php.

Ibland kan det röra sig om tex 150 bilder som ska läggas upp i en mapp som ska kunna laddas ned. (Alltså är det inte aktuellt att sitta och jaga upp de en och en.) Han som gjort tjänsten säger att man inte kan ladda upp en mapp som den är genom webbläsaren utan den måste packas till tex en zip eller sit fil. Är det verkligen så? Inget ont om killen som gjort den men ingen kan ju allt.

Bäst vore ju om man kunde trycka på upload-knappen och sedan kunna välja en mapp som sedan laddas upp. Funkar ju i FTP-klienter så varför funkar det inte här då jag antar att det ligger någon form av FTP-tjänst i bakgrunden även här.

/acke

  • Medlem
  • 2005-02-10 17:22

Med enbart php kan man bara ladda upp enskilda filer, ej mappar. Det bästa enligt min mening är att låta ett javaapplet sköta saken. Kolla här http://www.unlimitedftp.ca/products/uupload/
/Beppe

Kan tillägga att begränsingen till att man inte kan ladda upp mappar eller flera filer ligger i html och inget annat. Html körs på klientsidan, php på serversidan. Javascript kan fixa detta problem eftersom det är ett klientspråk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 22:40

Alltså är det fullt möjligt att ordna en lösning där man väljer en mapp full med tex bilder och undermappar som sedan laddas upp. Det hela beror på vad man använder för teknik bakom?
Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden