Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externa högtalare, vad köpa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag behöver ett par externa högtalare till min iBook. Jag är helt blåst när det gäller HiFi och vill bara att det ska låta "bra" och se snyggt ut på skrivbordet.

Har funderar lite på att försöka få tag i begagnade "Apple pro speakers" men tvekar, del för att jag då måste köpa iFire också. Kanske man kan lägga de pengarna på bättre saker?

Någon som har tankar, tips eller ideér som kan hjälpa till?

mvh
/Martin

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 10:35

De här tycker jag är snygga och låter bra, kan ha subwoofer under bordet eller något.

JBL Creature II Speakers - White 1000 kr

Volymen reglerar man på de två silvriga prickarna på den lilla högtalaren till höger. Bas och diskant var sin "pinne" på subwofern.

Annars har de också billigare men halvtråkiga datorhögtalare (Duet white) som har, antar jag, OK ljud.

Senast redigerat 2005-02-10 11:06
  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 11:12

http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=144&cat=&page=

Jag funderar på att köpa en sån här och ha som datorhögtalare.

Tror det är svårt att hitta bättre ljudkvalitet för pengarna, och dessutom får du en riktigt bra radio oxå.

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Hej

Jag behöver ett par externa högtalare till min iBook. Jag är helt blåst när det gäller HiFi och vill bara att det ska låta "bra" och se snyggt ut på skrivbordet.

Har funderar lite på att försöka få tag i begagnade "Apple pro speakers" men tvekar, del för att jag då måste köpa iFire också. Kanske man kan lägga de pengarna på bättre saker?

Någon som har tankar, tips eller ideér som kan hjälpa till?

mvh
/Martin

Sista macworld hade en bra genomgång av ljud. kan vara värt en koll.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-10 13:36

Harman Kardon Soundsticks

1
Bevaka tråden