Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3.8 släppt!

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-12 10:31

Här är en fix som iaf ska hjälpa på 12" G4. Håller på att tanka den nu. Skriv gärna och kommentera om den hjälpte http://www.Demonoid.com/torrents/details/60019

Visst kan du degradera ditt system, använd funktionen Arkiv och Install Sedan hämtar du Combouppdateringen för 10.3.7, eller om du vill gå längre ner, 10.3.6.

Tänk bara på att välja så att alla din inställningar mm är kvar. Kör ock reparera Skivbehörighet innan du kör uppdateringen, och kör det även när du är klar.

Den gamla Systemmappen kan du kasta sedan

Combouppdateringarna hämtar du HÄR

Du kan läsa lite Här också om revertering

Senast redigerat 2005-02-12 11:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 10:51
Ursprungligen av xtimmyx:

Här är en fix som iaf ska hjälpa på 12" G4. Håller på att tanka den nu. Skriv gärna och kommentera om den hjälpte http://www.Demonoid.com/torrents/details/60019

Är det för alla revisioner av 12" G4? Någon som testat.

Efter 10.3.8 drar fläkten igång vid 116 F. Tidigare var det vid 126 F. Mycket irriterande.. Det var redan mycket fläkt då den ofta gick över 126. Nu vid 116..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 15:32
Ursprungligen av stenugn:

Jag har testat på rev. C (1.33) med gott resultat. Läs mer i http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=504445#post504445

Kul, jag har RevC också. Kör du några tillbehör till den? Jag har en extra skärm och USB2-hub med egen adapter.

Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-01 15:47
Ursprungligen av xtimmyx:

Här är en fix som iaf ska hjälpa på 12" G4. Håller på att tanka den nu. Skriv gärna och kommentera om den hjälpte http://www.Demonoid.com/torrents/details/60019

Är det någon av Er som installerat denna som har kollat vilken temperatur fläkten nu går på och av vid?

Ni läser väl MacFixit varje dag? Bara eländes elände med 10.3.8.
Snart dags för 10.3.8, rev 2

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-02 13:57
Ursprungligen av xtimmyx:

Här är en fix som iaf ska hjälpa på 12" G4. Håller på att tanka den nu. Skriv gärna och kommentera om den hjälpte http://www.Demonoid.com/torrents/details/60019

Är det inte samma fix som SilentNight: dvs byta ut nån obskyr kex-fil mot versionen som följde med 10.2.8?

Jepp, en egenhändigt gjord helgul .jpg. Provade att byta till orginalblå för att hissa den svenska flaggan. Gjorde dock ingen skillnad.

Dreamweaver funkar efter ominstallation.

Har du valt Svenskt Pro i internationellt, ha även USA-flaggan ikryssad

Som

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 10:54
Ursprungligen av Pocahontas:

Har du valt Svenskt Pro i internationellt, ha även USA-flaggan ikryssad

Som

Varför skall amerikanskt vara förkryssat? Är det för att aktivera flagg-menyn?

Under längre tid har jag haft problem att datorn till och från byter till amerikanskt tangentbord. Byta bakgrundbild löset det ibland men efter tag återkommer problemet. Finns det någon lösning på det?

Jag har exakt samma konfig. Det är inte direkt någon katasrof. Jag startar sällan om datorn och när jag väl gör det kostar det mig max två sekunder att ändra till svenskt. Så, skitsamma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-12 18:51

Är väldigt nöjd att jag kan få ut en ordentlig 16:9-signal till min TV nu. Kör iBook G4 800.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-14 13:08

Vill bara meddela att den torrent-filen jag länkade till med en fix fungerade alldeles utmärkt. Sitter på min Powerbook nu och den är tyst som en mus igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-02 13:17

Har hittills inte vågat uppdatera min iMac G5 t(kör nu 10.3.7). Tycker det känns som Apple bara vill pumpa upp uppdateringar utan att de provat de ordentligt först. Så kan det inte hålla på! Och speciellt inte i en tid som denna då det verkar finnas många nya fräscha switchers som får en dålig och missvisande bild av det "egentliga" äpplet.

Dessutom tycker jag det är konstigt att man ska behöva köra reparera behörigheterna själv! Hur många Mac-användare kan möjligtvis veta om detta? 1/100 kanske. Det borde ju självklart ingå när man kör uppdateringen! Dessutom borde det komma upp en text på storlek 150 över skärmen att man ska koppla bort alla USB- och Firewire-tillbehör (om det nu är så att det kan orsaka problem som många verkar påstå).

Nej, ingen uppdatering för mig än tills det händer nånting, mitt 10.3.7 funkar helt perfekt, so don't fix it if it ain't broken.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-03-02 15:37

Jo det stämmer, det är det typ. AppleADB103.kext ungefär heter den

Nu finns det en sammanställning av alla inrapporterade feltyper liggandes på MacFixit

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-03-04 17:19

Hej. Igår installerade jag om OS X 10.3.7 för att uppdateringen av 10.3.8 gjorde ju att fläkten gick igång rätt som det var i min Mac Mini. Detta höll sig tills idag, runt tvåtiden, då började fläkten gå upp igen och nu har den stannat där. Det ända jag har gjort är att se på en DVDfilm och sen en film i QuickTime.. Vad kan vara fel?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-03-08 11:13

Drog andan - stängde av allt (utom Finder och internetuppkopplingen via Airport - och uppdaterade till 10.3.8 i går kväll. Verkar OK så långt, på min PB G4 1,25 GHz! Inga nervösa fläktar eller andra konstigheter so far. Har ändå testat att plåga processorn lite med iTunes med bildeffekter igång samtidigt som iMovie, webbsidor och Mail och annat.

Bevaka tråden