Räcker iMac G5 20" för att...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just det.
Har en Dell Dimension nu på 3 Ghz (P4) med 512 Ram som jag tänker slänga ut och ersätta med Mac vilket jag kör på jobbet och tycker funkar utmärkt.

Skall köpa en iMac G5 20" med 1gig RAM var det tänkt och undrar nu om den räcker till för mina ändamål.

Främst för att kunna köra Adobe Creative Suite-programmen (InDesign, Photoshop och Illustrator) samtidigt utan problem. Kanske även Safari i bakgrunden och nåt mer. Att greja med trycksaker helt enkelt. Jobbar med Powermac G5 Dubbel 2ghz på jobbet men konstaterar att det är dyrt för att ha hemma liksom. Annars är ju det supermaskiner, men skiljer dom sig OERHÖRT från en iMac laddad med möe RAM?

Nån som kan svara tro?
Tillägg:
Hade dessutom tänkt att ha iMac'en på databordet Krister från IKEA:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=14941&langId=-11&parentCats=10121*10390

Nån som har denna kombination av dator/databord som vet att det funkar? iMacen ser ju jävligt ostabil ut.

Inga som helst problem.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-09 13:18

Tror inte du kommer att bli besviken, självklart kommer något filter i PS ta någon sekund längre tid än på jobbet, men med 1GB i minne är iMac G5 en utan tvekan bra grafisk Mac.

Det låter ju bra det. Ingen som har nåra ideer om databordet?
Kan man ställa den på en vinklad yta tro. Den går väl justera skärmen??

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-02-09 16:05
Ursprungligen av rektum666:

Det låter ju bra det. Ingen som har nåra ideer om databordet?
Kan man ställa den på en vinklad yta tro. Den går väl justera skärmen??

Tycker ju inte att bordet var så bra för en iMac G5 p.ga 2 saker. Ett det du redan påpekat att bordet lutar "kanske inte optimalt för den, törs själv inte pröva :p".
Två "datorhållaren" på sidan kommer ju bara att verka konstig med en iMac.

Mitt tips är en vanligt skrivbord i rätt höjd med en liten hurts för att få upp iMacen till en bra ansiktshöjd "Förvaring av CD/DVD skivor i hurtsen?". Ett brett bord gör att man kan vila armbågen och slippa arbetsskador.

Kollegan kör en sån iMac G5 här på jobbet. Jag kör en PM 2x2,5. Visst märker jag att det svarar långsammare om jag går över och visar kollegan något på hennes maskin men det är nog mest en vanesak. Igår när jag skulle visa henne en grej hade hon alla Adobe CS-programmen igång + Acrobat med Distiller + alla Office-programmen, Safari, iView Media Pro, iChat, Suitcase m m.

Ursprungligen av rektum666:

Just det.
Har en Dell Dimension nu på 3 Ghz (P4) med 512 Ram som jag tänker slänga ut och ersätta med Mac vilket jag kör på jobbet och tycker funkar utmärkt.

Skall köpa en iMac G5 20" med 1gig RAM var det tänkt och undrar nu om den räcker till för mina ändamål.

Främst för att kunna köra Adobe Creative Suite-programmen (InDesign, Photoshop och Illustrator) samtidigt utan problem. Kanske även Safari i bakgrunden och nåt mer. Att greja med trycksaker helt enkelt. Jobbar med Powermac G5 Dubbel 2ghz på jobbet men konstaterar att det är dyrt för att ha hemma liksom. Annars är ju det supermaskiner, men skiljer dom sig OERHÖRT från en iMac laddad med möe RAM?

Nån som kan svara tro?
Tillägg:
Hade dessutom tänkt att ha iMac'en på databordet Krister från IKEA:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=14941&langId=-11&parentCats=10121*10390

Nån som har denna kombination av dator/databord som vet att det funkar? iMacen ser ju jävligt ostabil ut.

Har så mycket ram du bara kan, helst 2GB om du kan! Maskinen är ypperlig för ditt jobb jag kör precis samma sak på min och inga problem här. Jag satt på en Dell Optiplex GX 280 innan och på iMacen funkar photoshop bättre än på Dell. Fast Dellen hade en 3.2 Ghz prescott P4 cpu med 1GB ram.

1
Bevaka tråden