Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud i TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 12:00

Hej!

Har kopplat Mac mini till TV. Funkar jättebra. Har köpt en adapter för dvi till S-video, så bild har jag på TV. Men nu är jag sugen på att ljudet skall komma ur TV´ns högtalare. Hur gör man då?

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 12:02
Ursprungligen av Panaga:

Hej!

Har kopplat Mac mini till TV. Funkar jättebra. Har köpt en adapter för dvi till S-video, så bild har jag på TV. Men nu är jag sugen på att ljudet skall komma ur TV´ns högtalare. Hur gör man då?

/Jonas

Köp en kabel med en hörlursplugg i ena änden och två RCA-kontakter i den andra. Anslut hörlurspluggänden till Minin och de andra ändarna till TVn. Det är samma sorts kabel som används för att koppla datorn eller din iPod till stereon. Kontrollera dock först att din TV-apparat har rätt ingångar..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-02-09 22:55
Ursprungligen av svinto_deluxe:

Köp en kabel med en hörlursplugg i ena änden och två RCA-kontakter i den andra. Anslut hörlurspluggänden till Minin och de andra ändarna till TVn. Det är samma sorts kabel som används för att koppla datorn eller din iPod till stereon. Kontrollera dock först att din TV-apparat har rätt ingångar..

Ingångar för RCA kan fixas via en rätt vanlig SCART-adapter som finns lite varstans (Clas O, El-gig. etc). Alltså: På adaptern som sätts i TV:ns scartkontakt finns ingångar för L/R ljud in. Vissa finns även med S-videoingång. Observera dock omkopplaren på vissa modeller som bestämmer om signalerna ska skickas in i TV:n eller ut från densamma (för tappning till video och annat).

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 23:51
Ursprungligen av svinto_deluxe:

Köp en kabel med en hörlursplugg i ena änden och två RCA-kontakter i den andra. Anslut hörlurspluggänden till Minin och de andra ändarna till TVn. Det är samma sorts kabel som används för att koppla datorn eller din iPod till stereon. Kontrollera dock först att din TV-apparat har rätt ingångar..

Aha, precis som jag hoppades på! Gött e de!

Jonas

Det funka inte med en sådan kabel med rc i ena änden och audio i andra !!!! men jag ska nu testa med en AUX kabel

1
Bevaka tråden