Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Priser på Powerbook G4 av förra revisionen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-09 09:43

Nu när de nya powerböckerna kommit tänkte jag att "hurra, nu kommer det börja röra sig lite mer på begagnatmarknaden". Än har det inte hänt så mycket, men jag antar att man får ge det lite längre tid. Dock försöker de få annonsörer man ser att sälja sin gamla PB till "samma beg-pris" som förut.
Jag såg en annons med en 1,33:a, 15", 60 gb disk, combodrive, ext. airport extreme och viserligen 768 mb ram, men för 17.000:-. Är det inte lite väl mycket?

Vad ska man egentligen betala för en beg. PB 15" 1,25 eller 1,33 med standardutrustning nu efter "släppet"?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-02-09 11:39

Folk kräver i allmänhet överpriser på begagnat. För en begagnad 1.25 eller 1.33 skulle jag inte ge mer än 11 000 - 14 000 kr...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-09 12:06
Ursprungligen av akesson:

Folk kräver i allmänhet överpriser på begagnat. För en begagnad 1.25 eller 1.33 skulle jag inte ge mer än 11 000 - 14 000 kr...

Ja, det låter mer rimligt. Det är väll bara å vänta.. Dock är jag lite trött på det..
Jag såg en till annons nu. Någon som vill sälja sin 1,25 för 22.000:-. Lycka till.
http://www.mact0rget.nu/view.php?id=20056 (obs! ändra 0 till o i "mct0rget" för att länken skall funka)

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-09 12:09

hehe jo 22 lär bli svårt. var inne på att köpa en för en månad sen, innan släppet, då hitta jag en 12" med extra minne (ej sd) för 10.. så lägg till en 2, 3 tusen så är det ett bra pris för en 15":are...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-09 12:20
Ursprungligen av clabbe:

hehe jo 22 lär bli svårt. var inne på att köpa en för en månad sen, innan släppet, då hitta jag en 12" med extra minne (ej sd) för 10.. så lägg till en 2, 3 tusen så är det ett bra pris för en 15":are...

Jo, hoppas det dyker upp någon snart bara.. Det kliar så förbannat i fingrarna..

Ursprungligen av Hallon:

Ja, det låter mer rimligt. Det är väll bara å vänta.. Dock är jag lite trött på det..
Jag såg en till annons nu. Någon som vill sälja sin 1,25 för 22.000:-. Lycka till.
http://www.mact0rget.nu/view.php?id=20056 (obs! ändra 0 till o i "mct0rget" för att länken skall funka)

Varför får man inte länka till mactorget?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 13:16
Ursprungligen av southtown:

Varför får man inte länka till mactorget?

Då får man gå ända tillbaka till Dackefejden...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-09 16:16

Finns det inget ställe som säljer nya 1,33 GHz:are?

Jag har pratat både med macoteket och inwarehouse - helt slut där. Macoteket har fortfarande ett par 12" kvar men inga 15..

Verkar skumt att alla PB15 1,33 GHz bara går upp i rök så snabbt.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 19:03

Just mactorget har också rekommenderade begagnatpriser uppe i menyn.

"Apple PowerBook G4 15" 1GHz-1,5GHz (alu), 12000-18000kr"

Ursprungligen av southtown:

Varför får man inte länka till mactorget?

Det är inte det att vi inte får länka dit. För det får vi. Bara det att så få 99mac-användare som möjligt vill känna till den sidan på grund av att det sålts en hel del stöldgods där och att ********** ägare är en av de som dömts för flera fall häleri och dessutom spammat 99mac:are vid flera tillfällen.

För att inte tala om den senaste incidenten...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-10 09:24
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det är inte det att vi inte får länka dit. För det får vi. Bara det att så få 99mac-användare som möjligt vill känna till den sidan på grund av att det sålts en hel del stöldgods där och att ********** ägare är en av de som dömts för flera fall häleri och dessutom spammat 99mac:are vid flera tillfällen.

För att inte tala om den senaste incidenten...

Hade jag ingen aning om. Då ska jag inte göra om det
Så man kan länka dit nu? Har försökt en gång innan men då gick det inte - därav skrev jag nu en nolla ist.

Jag fattar inte folk som klagar på att andra försöker klämma ut överpriser på begagnat. Jag har ett bra tips: skit i o köpa, eller köp en ny dator istället.

Jag har min dator till försäljning. Vissa perssoner som mailar e fullständigt vansinniga o försöker övertala mig om att: "- eg är ju en iBook bättre än en PowerBook", "Jag ville ju ha en SuperDrive, ok du får dra av 5000:- då" osv osv

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-10 11:02
Ursprungligen av ill_chrill:

Jag fattar inte folk som klagar på att andra försöker klämma ut överpriser på begagnat. Jag har ett bra tips: skit i o köpa, eller köp en ny dator istället.

Jag har min dator till försäljning. Vissa perssoner som mailar e fullständigt vansinniga o försöker övertala mig om att: "- eg är ju en iBook bättre än en PowerBook", "Jag ville ju ha en SuperDrive, ok du får dra av 5000:- då" osv osv

Anledningen till att man prutar är att många sätter överpriser. Visst kan man skita i o köpa eller köpa en ny. Men de som letar efrer en begagnad mac gör gissningsvis det för att dom inte har råd att köpa en ny. Då måste man köpa en begagnad och då vill man inte köpa den för mer än vad den är värd.
Sen finns det dom som kommer med dumma argument; att man skall sänka priset bara för att det dom letar efter inte finns på den macen och då vill dom betala mindre även om den är värd priset som är satt. Den kategorin försvarar jag inte.
Men att man ifrågasätter priset om det är väldigt högt tycker jag inte är speciellt konstigt.

1
Bevaka tråden