Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste Airport Express få en egen IP-adress?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag befinner mig i ett nätverk där jag endast kan få en IP-adress, problemet är att när jag använder Airport Express vill den ha en egen IP-adress och jag tvingas köra NAT till min dator. Jag har bara en dator och det skulle förenkla en hel del om Airport Express kunde fungera som switch utan egen IP. Kanske bara är jag som inte kan konfigurera den rätt, någon som har tips?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-02-08 13:47

Och vad är problemet? Om du låter din maskin få en NAT:ad adress av din AX så kommer det ju inte att innebära några problem. Eller? Hur menar du att det skulle förenkla om du kunde köra med din (fasta?) IP-adress?

Men du kan kanske sätta en AX i sk. bryggat läge? Visserligen äger jag en själv, men den finns hemma i vardagsrummet just nu.

Om det gick redirecta portar på ett smidigt sätt vore det inget problem och jag gillar inte att köra NAT helt utan anledning. Om jag stänger av utdelningen av IP-adresser säger min dator att den adress jag ska använda redan är upptagen. Vore kul om någon kunde ge en guide för vilka inställningar man ska ha för att bara brygga anslutningen. Fast det kanske inte går att göra det samtidigt som man kör AirTunes och skrivare via Airport Express.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 17:33

Det går alldeles utmärkt att forward'a portar. Starta Airport Admin verktyget och ta en titt.
Det går alldeles utmärkt att köra NAT samtidigt som Airtunes samtidigt som du printar etc...

...perhaps someone should läsa the manual...

/jensa

Jag vet att det går alldeles utmärkt att forwarda portar, men som jag skrev ovan föredrar jag ett SMIDIGT sätt. Att behöva skriva in varje enskild port i en range är inte det.

Jag vet att det går alldeles utmärkt att köra AirTunes och dela skrivare med NAT, men som jag skrev ovan vill jag inte köra NAT. jag vill få få Airport Express att fungera som en switch utan egen IP-adress.

Jag bortser från den sista dryga kommentaren.

1
Bevaka tråden