Värde på en Powerbook G4 Titanium 1 GHz 768MB/60GB_

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-05 19:36

Skall sälja min Powerbook G4 Titanium och köpa en Mac mini. Vad tror ni att man får för följande spec? Den hänger ju med äganskaä bra jmf med de nya PBna faktiskt?

Powerbook G4 Titanium
15 tum
768 MB RAM
60 GB HD
1 Ghz G4, 1 MB cache
DVI-ut, Radeon 9000 Mobile 64 VRAM
Combo-drive
Airportkort
Mkt lite skavd och inga döda pixlar
Inköpt Dec 2002

Såg bud på 2000 USD på ebay. Inte kan man få så mkt i Sverige?

Vad tror ni? Över 10 papp?

//mattan

Mer än 10.000 är nog inget att tänka på. Då står den sig inte emot nya iBooks.
Men strax därunder skulle jag kunna tänka mig är passande, den är ju trots allt laddad med RAM, airport och sånt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-06 01:44
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Mer än 10.000 är nog inget att tänka på. Då står den sig inte emot nya iBooks.
Men strax därunder skulle jag kunna tänka mig är passande, den är ju trots allt laddad med RAM, airport och sånt.

Över 10 000:- Lätt! Tänk på att en ibook inte finns i 15", en ibook har lägre upplösning, en ibook har inte widescreen, en ibook har sämre skärm, en ibook tar inte 2gb Ram, en ibook är av plast, en ibook har inte line in, en ibook har bara 32mb Grafik minne.

Det finns mer saker att tänka på än antalet mhz, även om ibooken klarar höga upplösningar med hjälp av hack så klarar den inte det om man t.ex sitter på flygplanet och inte har en extern skärm. Den datorn slår vilken ibook somhellst i dagsläget.

• Medlem
  • 2005-02-06 01:59

Börja på 10 000:-

Om fler är intresserade, så kan du höja. Skriv "eller bud". Man ska nog försöka lägga sig på en nivå som man tror är intressant för andra. Det är lite klurigt.

• Medlem
  • International user
  • 2005-02-06 15:30

Ok, tack. fick ett spontanbud på 10. Verkar som man kan få lite mer.

//Mattan

Ja antagligen får du strax över 10 papp. Andrahandsvärdet på macar är verkligen högt... speciellt med tanke på att nypriset för macar har gått ner till lite mer mänskliga nivåer. Tjejen köpte nyss köpte en splirrans ny PB15" för 16 900 kr (via mecenat), helt OK tycker jag.

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-02-06 16:25

Det är en kille som försöker sälja en 1 Ghz TiBook för 14.800 kronor i Köp & Sälj-forumet:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=65780

Får han den såld till det priset blir jag väldigt, väldigt förvånad!

10000 är inte orimligt. Jämför man med dagens 15" så är prisskillnaden skälig, om maskinen är fräsch. Tag dagens pris på nästan 19000, slå av momsen en gång för att den alls är begagnad, lite till för att den inte är "nästan ny" och ännu lite till för att den är långsammare och 10000 är rimligt och en aning mer tänkbart för den som verkligen vill ha just en sådan.

15000 är däremot vanvett. För det ska man få en som bara är månader gammal, med garanti kvar. Som köpare ska man väl snegla lite på iBook med Superdrive, 14000. Superdrive kan ju kompensera en viss plastighet.

1
Bevaka tråden