Erfarenheter av Dell 2005FPW?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 19:53

Jag är sugen på en saftig skärm till min PB 12" och Dell säljer just nu Dell Ultrasharp 2005FPW (20.1" Wide) för 6633 bagis inkl. moms och frakt.
Visserligen är den inte lika snygg som en Apple för 3000 kronor mer, men den har i gengäld bättre kontrast, ljusstyrka och har fler ingångar (dvi, vga, komposit, s-video). Dessutom kan man switcha mellan ingångarna samt köra picture-in-picture (så jag skulle kunna dela skärm mellan PB och min hemmaserver om jag kör servern på VGA-ingången).

Hursomhelst, är det någon som testat en sån här? De få recensioner jag hittat har varit positiva, men tidiga exemplar hade tydligen problem med backlightläckage i hörnen.

Citat:

Tech Specs:
Monitor size and type: 20" (51.0cm) active matrix TFT
Resolution: 1680 x 1050 (WUXGA)
Response time / Brightness / Contrast Ratio: 16ms / 300cd/m2 / 600:1
Dimensions h x w x d: 391 / 491 (compressed / extended) x 472 x 230 mm
Weight: 7.9 kg
Inputs: Analogue / Digital / S-Video / Composite
Height adjustable stand / Audio capability: Yes (100mm travel) / Optional AS500 soundbar
VESA mounting compatible / Security slot: Yes (100mm) / Yes
Integrated powered USB 2.0 hub: 4 downstream / 1 upstream ports
Warranty: 3 year next business day exchange

Senast redigerat 2005-02-04 20:19

Verkar vara ett kap.
Har en del erfarenhet fr Dells skärmar på jobbet och den är god.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-02-04 22:41

Jag har inte bara positiv erfarenhet av Dell och köpte därför Eizo i stället. Dock kan den säkert bli jättebra för dig i alla fall.

Lite läsning:
http://hardforum.com/showthread.php?t=830031
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadid=1433149

• Oregistrerad
  • 2005-02-04 23:07

Man känner änna igen den typen av trådar, fast i mycket mindre skala

Jag är mycket nöjd med min 2005fpw, den klarar allt och jag är fortfarande, efter ca en månad, imponerad av plattans egenskaper. Faktiskt är det så att alla som sett den, har beställt en själv. Det måste betyda något.

Skärmen är dessutom snyggare i verkligheten än på bild och kvalitetskänslan är förvånandsvärt hög. Ingen knakig plast ut rejäl och stum i chassit. Det hade jag inte väntat mig för en skärm i den prisklassen. Tre års garanti har den också, det känns tryggt.

Min skärm har ett mildare backlightläckage, så även andra dell 2005fpw jag sett. Men det stör inte mig, skärmbilden måste vara helt svart för att det ska vara synbart. Skulle backlightläckaget var besvärande, returnera skärmen och få en ny eller pengarna tillbaka, detsamma gäller ev. döda pixlar.

1
Bevaka tråden