usb-hubb

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 07:42

Hallo, jag behöver en usb-hubb till min ibook då det inte räcker med dom 2 befintliga för mig.
Finns det några billiga bra 4portars usb2-hubbar?

mvh
David

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-03 07:54

Jag kan sälja såna här... Det är en liten smidig USB 1.1/2.0 hub. Jag har en själv till min iBook och en till min Mini. Det följer med en ca 10 cm lång förlängningssladd med så man kan ha annat anslutet till datorn samtidigt i portarna närmast med.

Pris: 220 kr inkl moms och frakt (brev) vid förskottsbetalning. Skicka PM om du är intresserad

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-03 08:59
Ursprungligen av nubi:

Jag kan sälja såna här... Det är en liten smidig USB 1.1/2.0 hub. Jag har en själv till min iBook och en till min Mini. Det följer med en ca 10 cm lång förlängningssladd med så man kan ha annat anslutet till datorn samtidigt i portarna närmast med.

Pris: 220 kr inkl moms och frakt (brev) vid förskottsbetalning. Skicka PM om du är intresserad

Skulle man försöka stoppa in den där i iBooken så skulle man behöva ett hål i skrivbordet...

Ursprungligen av dala:

Skulle man försöka stoppa in den där i iBooken så skulle man behöva ett hål i skrivbordet...

Va?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-03 09:19
Ursprungligen av dala:

Sorry, tankevurpa från min sida. Tänkte att USB-portarna sitter på den andra ledden på iBooken, men där hade jag ju fel!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 09:13

Den där är inte strömförsörjd. Funkar inte med alla apparater.

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-03 09:17
Ursprungligen av Mondo:

Den där är inte strömförsörjd. Funkar inte med alla apparater.

Sant, men det finns en ledig USB-port på en iBook för maskiner (hårddiskar och vad det kan vara) som kräver mer kräm. Eller så kan man köpa en adapter o plugga in, den har ett uttag...

Ursprungligen av dala:

Det är det den 10 cm långa sladden är till för att förhindra.... Jag har en iBook och det funkar utmärkt.

• Oregistrerad
  • 2005-02-03 15:03

Hmmm strömförsörjning är ett måste då jag nästan garranterat kommer fylla på med saker som behöver det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 15:50
Ursprungligen av Hammer:

Hmmm strömförsörjning är ett måste då jag nästan garranterat kommer fylla på med saker som behöver det.

Många märken finns. Jag köpte en D-link 4 portars på inWarehouse. Tänkte att det skulle räcka långt. Efter någon månad känner jag redan att jag skulle köpt en 7 portars. Allt fler usb-tillbehör kommer till. Ex headset..

En erfarenhet med USB huben var att strömsladden trillade ut och den tog ström från min powerbook. Det skall enligt manualen inte fungera utan strömadapter. resultatet var att powerbooken fick jobba som bara den (fläkten) och efter lång felsökning kom jag fram till att det var usb hubens strömförsörjning. En usb hub som inte har egen kan kanske skapa liknande effekt.

1
Bevaka tråden