PB - vad betyder 24 timmar i praktiken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-03 00:43

Hos ÅF och distributörer verkar det som om de nya Power böckerna inte kommer in förrän om cirka 3 veckor. På apple store står det skickas vanligen 24 timmar. Är det någon som vet vad det betyder i praktiken i antal dagar innan den är i mina händer?

Senast redigerat 2005-02-03 01:06
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 13:18

Jag beställde PB 12" igår vid 17-tiden via Apple Stores telefonnummer och har idag fått mejl om att den skeppats kl. 9.31 och kommer att nå mig om ca 8-9 arbetsdagar.

Sen betonar de iofs att antal dagar bara är en cirka-anvisning och kan ändras, men skeppad är den ju i alla fall. Min är standardkonfigurerad, antar att det tar längre tid om man vill ha extra minne el. dyl.

Vad jag har förstått det som ska Apple Store inte förväxlas med Apple, men jag vet att övriga återförsäljare tycker det är rätt oschysst att Apple Store ändå får grejerna tidigare...
Och det var också det som gjorde att jag handlade där och inte hos någon av de andra fast jag hellre vill stödja någon lokal handlare.

Egentligen är det en rätt underlig stil att tala om hur snart datorn skeppas - för kunden är det ju mycket mer intressant att få veta när datorn levereras... Antar att en och annan har trott att "skickas inom 24 timmar" betyder att man får den inom en eller två dagar.

• Medlem
  • 2005-02-03 22:51

hmmm.... ja det är ju helt ointressant att veta när datorn skickas. Rent av vilseledande då den säljs i SEK på en svensk sajt som man upplever det. Varifrån skickas de som tar 9 dagar att komma fram?

• Oregistrerad
  • 2005-02-04 12:45
Ursprungligen av tby:

hmmm.... ja det är ju helt ointressant att veta när datorn skickas. Rent av vilseledande då den säljs i SEK på en svensk sajt som man upplever det. Varifrån skickas de som tar 9 dagar att komma fram?

Min PB verkar skickas från Shanghai, så 9 dagar känns väl rätt rimligt. Många stories om hur TNT har strulat till det inom Sverige finns dock på den här sajten om man letar lite, så jag har inte alltför stora förhoppningar... :rolleyes:

• Medlem
  • 2005-02-04 23:50

Det viktiga ur ett konsumentupplysningsperspektiv är väl att beskriva när man får datorn? Det framgår väl inte att den skickas från Kina, och frakten köper jag inte heller. Den är den del i enhelhetsleverans från Apple Store.

Men jag har i alla fall fått svar på min fråga. Cirka 12 dagar efter klickat med musen. Då väntar jag hellre tio dagar extra och gynnar någon lokal svensk förmåga.

• Oregistrerad
  • 2005-02-03 23:10
Ursprungligen av jorran:

Egentligen är det en rätt underlig stil att tala om hur snart datorn skeppas - för kunden är det ju mycket mer intressant att få veta när datorn levereras... Antar att en och annan har trott att "skickas inom 24 timmar" betyder att man får den inom en eller två dagar.

Iofs men Store kan ju inte styra över mer än deras tider, resten är ju TNT (el.dyl.), men där tycker man ju att Store kunde ge "uppskattade normaltider" (9 dagar typ sådär ) istället för bara ett trackingnummer…

1
Bevaka tråden