Vart vända sig för garantifixar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-02 22:27

Tjo.

Köpte förra våren en iBook. Alldeles supernöjd med den, tyvärr har den numera tappat en av "tassarna". Har sökt runt lite grann på forumet och hittat diverse lösningar med "tredjepartstassar". Dock är det så att jag fortfarande har garanti kvar (ett helt år garanti ju) och tycker nog att det är en sak som ska gå under garanti.

Till frågan nu alltså - eftersom Apples sida tydligen inte är byggd för att kunna få svar på den frågan - vart vänder man sig? Ska man ha kontakt med Apple först eller är det bara att knalla rätt in på första bästa serviceställe (eventuellt efter att man mejlat i förväg) och be om en tass som man kan klistra på?

• Oregistrerad
  • 2005-02-02 22:36

Man vänder sig väl i första hand dit där man köpte grejorna.
Vid "småkrafs" och "frågor" så finns det formulär på Apple-sidan där du registrerade din dator (om du gjorde det )

• Medlem
  • Solna
  • 2005-02-02 22:42
Ursprungligen av Pär:

Man vänder sig väl i första hand dit där man köpte grejorna.
Vid "småkrafs" och "frågor" så finns det formulär på Apple-sidan där du registrerade din dator (om du gjorde det )

Apple Store Mecenat kanske inte funkar så bra? Glömde säga att det visst var där jag köpte den. Registrera? Det vete sjutton om jag fick gjort det ärligt talat - det är ändå över ett halvår sen jag köpte den...

Edit: Nu verkar det som om jag till sist fått datorn registrerad. Det hjälper mig dock föga - websidan är rörig som bara den, den har bett mig logga in flera gånger om fastän jag inte lämnat Apples sidor, gett mig meddelanden på såväl svenska som engelska och spanska (!). Den verkar vara främst anpassad för de som har AppleCare - men det har jag inte, jag har bara ett vanligt garantiärende... Kort sagt jag blir inte klok på skiten. Någon kontakt-e-post-adress står inte att finna heller vad jag kan se, och jag har inte tid att passa deras telefontider.

Borde inte Apple som är så duktiga på att bygga operativsystem vara bra på att bygga webplatser också???

Hmm. Efter att ha kikat lite mer i garantipapperna som kom med datorn verkar som om man kan knalla in på valfritt vald Apple Service-ställe:

"Om produkten trots försök med sådan hjälp [dvs online-hjälp] inte fungerar, kontakta då Apples representant eller, i förekommande fall, ett auktoriserat Apple-serviceställe med hjälp av informationen i dokumentationen....

Senast redigerat 2005-02-02 23:16
1
Bevaka tråden