Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst tbord och mus

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 20:58

Vilket ska jag köpa? Ser helst att det är i någon ljusare färg som passar någorlunda bra in med Minin. Antalet mackompatibla är ju tyvärr en minoritet Pristaket sätter jag på ungefär 700 kr och det ska finnas i Göteborg.

Nåt fel med Apples? Om du vill ha en flerknappsmus finns en BlueTooth-mus från Kensington som jag antar fungerar bra eftersom Apple Store säljer den. Vet inte vem som säljer det. Macoteket skulle "fundera" vilket jag inte förstår. Vem vill inte ha en flerknappsmus med Bluetooth? Perfekt för PowerBook, mini eller iMac eftersom USB-tummar känns överflödigt.

Men att hitta trådlöst tangentbord och mus för under 700 verkar svårt....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-03 22:20

Blir lite svårt att få bra trådlösa saker för 700, om du kan tänja lite så kan du alltid köpra BT apple keyboard och sen en BT sushi mus kostar runt 1200kr allt som allt

BT-möss utan adapter?

Går och väntar på min mini (on or before 28/2). Beställde ett usb-keyboard till och har inga problem med den sladden. Musen däremot får gärna vara trådlös. Hur är det med de BT-möss som finns (förutom Apples), kommer alla med BT-adapter, eller finns det nån tillverkare som förutsätter att man har stil nog att ha det inbyggt i datorn. Tycker att de flesta är för dyra p g a medföljande adapter. Har fattat att många är nöjda med Sushin, men jag vill ha en fullstor.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-05 19:04
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Går och väntar på min mini (on or before 28/2). Beställde ett usb-keyboard till och har inga problem med den sladden. Musen däremot får gärna vara trådlös. Hur är det med de BT-möss som finns (förutom Apples), kommer alla med BT-adapter, eller finns det nån tillverkare som förutsätter att man har stil nog att ha det inbyggt i datorn. Tycker att de flesta är för dyra p g a medföljande adapter. Har fattat att många är nöjda med Sushin, men jag vill ha en fullstor.

Du har ju alltid Microsofts som har en BT mus men där medföljer en adapter om jag minns rätt.

Ursprungligen av christianf:

Vilket ska jag köpa? Ser helst att det är i någon ljusare färg som passar någorlunda bra in med Minin. Antalet mackompatibla är ju tyvärr en minoritet Pristaket sätter jag på ungefär 700 kr och det ska finnas i Göteborg.

Vad menar du med Mac-kompatibelt? Att det ska va ett äpple på? Du vet att alla vanliga "pc-tangenbord" funkar så länge de inte e ps2 eller ngn annan konstig kontakt.

Tvåknappars från Apple i sommar?

Innan jag bestämt mig för vilken BT-mus jag köper kommer jag att köra usb. Valet står i mellan MS intellimouse explorer och Logitech mx310. Hur funkar det mot Apples tangenbord, får de den ström de behöver?

Btw tror jag att Apple kommer att lansera en tvåknappars med scrollhjul i sommar. Sen är det sista hindret för blivande mini-switchers undanröjt. Och varför inte också en billig tft (i vit plast) när man ändå håller på?

1
Bevaka tråden