Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjo, ännu en (partial)switcher.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fast jag skulle nog hellre vilja säga complementer än switcher, beware the monoculture

Har lurkat här sedan i december då jag köpte min första mac (iBook 12" och en iPod), så det är kanske dags att ge igen för alla bra tips man har snappat upp här och posta också.
Det var lite av en slump att det blev just en iBook, letade efter en vettig (läs bärbar, med allt vad det innebär) laptop och det närmsta alternativet var en IBM X40, men efter att ha petat lite på brorsans iBook så bestämde jag mig till slut och är i stort sett nöjd med valet.

Förutom mac'en så har jag ett par linuxburkar som står och tickar samt en stackars pc med xp (tänk vilka uppoffringar man måste göra som gamer...).

Jobbar till vardags med utveckling av linuxbaserade inbyggda system och har hållt på med diverse unixar sedan 95 så OS X's BSD rötter bidrog helt klart till köpet. Hade tänkt att installera någon Linux PPC distribution och dualboota, men efter att ha petat in fink och X11 så har det lagts lite på is (men varför funkar inte musknapparna ordentligt i xfce4.2!?)

Vad valde jag nu för nick? jo...
/Amtiskaw

Jag kommer aldrig att anse mig vara någon switcher heller. Gillar helt enkelt datorer och det mesta har snurrat hemma hos mig. Linux och Unixbaserade system är favoriten och har även Mac sedan 3-4 år tillbaka. Men som sagt, jag kör det mesta för att jag vill lära.

Välkommen till klubben!

1
Bevaka tråden