• Oregistrerad
  • 2005-02-01 21:42

Hej,

Anders heter jag och jag är 34 år. Jag jobbar har ingen Mac än men jag är mycket sugen på en. Jag jobbar och roar mig med både Windows- och Linuxdatorer och min främsta sysselsättning är Java programmering.

Java _måste_ fungera bra på Mac för att jag ska byta. Bortsett från att Java 5 inte kommer föränns i sommar så verkar ju Java rocka även för er. Eller??? Jag kör Eclipse utvecklingsmiljö, är det någon här som kör Eclipse på Mac?

Jag är ute efter Mac för jag är less på att mecka med sånt jag inte vill mecka med. Det finns så mycke roligt att pyssla med, men också mycke dötrist strul, kanske speciellt Linux. Tänk om det fanns någon Linux/Unix variant som bara funkar? Det är min förhoppning med MacOS X.

Sen är ju Macar snygga och MacOS X snyggt på ytan. Apple har verkligen lyckats med sin reklam att få folk att tro att man själv blir snyggare om man har en Mac (eller iPod)

Just nu browsar jag runt omkring i Macsvängen för att lista ut när och hur det är bäst att slå till. Mac hårdvaran är ju relativt dyr, så jag tänkte tänka till lite extra innan jag väljer.

Jag har redan gjort plats för en Mac mini på mitt skrivbord... inte så svårt ju!