Bevis på att man är student?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hjälpte min syrra att beställa lite saker på Applestore Education i slutet på förra veckan. Innan man går in där står det så här:

Citat:

Jag accepterar att Apple kontaktar mig för att kontrollera min status. Jag kommer på begäran att tillhandahålla bevis för denna, och jag accepterar Apples beslut att inte ta emot min beställning om jag inte tillhandahåller bevis som tillfredsställer Apple. Apples beslut kan inte ändras.

Nu undrar jag hur lång tid det brukar ta innan Apple tar denna kontakt??

Pengarna är redan reserverade på kortet, det gick i alla fall fort. Hon har skickat mail till Applestore men inte fått svar än och jag vill verkligen inte att ordern ska bli försenad första gången hon handlar macprylar.

Så nån som kan berätta lite om hur det brukar funka??

Kunde hon inte beställa via Mecenat store? dom lämnar ju 10% istället för 5% som Education store ger?

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Kunde hon inte beställa via Mecenat store? dom lämnar ju 10% istället för 5% som Education store ger?

Nej vi kollade upp det och hon var inte berättigad till sånt Mecenat-kort.

När jag beställde Mac OS X 10.1 av Apple Store Edu för evigheter sedan, så fick man acceptera att Apple för höra av sig oc kontrollera att man var berättigad till rabatten.

Än idag har jag inget hört från Apple angående min status som student.

Apple verkar inte direkt överanstränga sig att kolla så man verkligen är student. Inte ett knyst från dem och i fredags levererades hennes prylar..... Så var det med det.

1
Bevaka tråden