12 vs. 12

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 21:29

Jag hade i princip bestämt mig för iBook 12:an. Men nya PB 12:an, verkar ju läcker som f-n. Skulle gärna lägga till de extra lusentapparna om det inte varit för att det verkar som om det har varit för en sak som oroar mig - ljudnivån. Är det så att PBn låter även vid icke processorkrävande aktiviteter t. ex. ordbehandling? Att fläkten varvar upp när man kör ex vis. photoshop är inga större problem. Men att ha ett ständigt surrande/vinande är det däremot i mitt tycke.

Finns det några subjektiva åsikter från er som kunnat jämföra båda maskinerna sida vid sida i tyst miljö (typ hemmiljö inte kontor)?

Finns det några objektiva mätningar (i decibel) som tyder på att PBn är mer högljudd?

På de äldre 12-tummarna upplevde jag inte fjäktljudet som något problem. Under normal användning är inga fläktar aktiva, det är under hårdare belastning som de kommer igång. Något som däremot är störande är värmeutvecklingen. 12-tummaren kan blir riktigt jäkla het. Men sammantaget är det en grym liten rackare. Modellen som släpptes idag kan jag av naturliga skäl inte yttra mig om.

/M

Med tillräckligt med minne är de tysta som möss. Min fläkt går nästan aldrig så den stör. I övrigt se denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=64681

1
Bevaka tråden