Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mmorpg till ibook?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det något bra mmorpg som funkar hyfsat på en ny ibook?

tänkte få min flickvänn att börja spela lite

Funkar WoW på en ibook? några erfarenheter?

Vad är det för iBook?

senaste. 1.2 eller vad det nu när.

Annars finns ju Lineage. Den finns för både PC och Mac. www.lineage.com

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 19:56

Är Lineage gratis? det står ingenting om kostnad på hemsidan? men ibland så kostar det ju när man väl har laddat ner spelet?

Ursprungligen av janiuutela:

Annars finns ju Lineage. Den finns för både PC och Mac. www.lineage.com

Spelar man på samma server som PC-nissarna? Annars brukar det bli rätt dött, eftersom det inte finns så många Mac-snubbar.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 21:04
Ursprungligen av Godzilla:

Spelar man på samma server som PC-nissarna? Annars brukar det bli rätt dött, eftersom det inte finns så många Mac-snubbar.

Det gör man nog, har för mig att det stod så på hemsidan. Förresten så såg jag att det kostade nu.

Jo det är klart det kostar en slant o spela online. Finns nog inte många mmorpg-spel kvar som är gratis.

warcraft då? är det spelbart på en ibook?

Vad jag hört från kompisar så ska Warcraft 3 flyta bra på en iBook.

Jag sitter på en iBook G3 800Mhz, och det flyter faktiskt riktigt bra, bättre än på min (numera sålda) iMac G4. Då kör jag på lägsta inställningarna på nästan allting som har med grafik att göra, men ändå.
Jag kör med de flesta ljudinställningarna på.

edit: Jag laddade förresten ned och provade Lineage. Tråkigt, krångligt och inget roligt att göra är mitt omdöme, men det är ju gratis att prova...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-01 10:43

Jag har senaste 12" iBooken och WoW är inte spelbart på den (15-20fps). Om det är för dålig hårdvara eller om blizzards opengl-kod inte är speciellt bra har jag ingen aning om men när jag på min PC testade att spela med OpenGL så fick jag 20-30fps mindre jämnfört med när jag spelade med DirectX.

Ursprungligen av drutten:

Jag har senaste 12" iBooken och WoW är inte spelbart på den (15-20fps). Om det är för dålig hårdvara eller om blizzards opengl-kod inte är speciellt bra har jag ingen aning om men när jag på min PC testade att spela med OpenGL så fick jag 20-30fps mindre jämnfört med när jag spelade med DirectX.

Jag har också testat på senaste iBooken och WoW är i högsta grad spelbart på den. FPS är inte alls särskilt viktigt i det här spelet. Med min Powerbook 17" ligger jag på runt 20 FPS (eftersom jag vill ha alldeles för hög upplösning och höga inställningar) - men det är verkligen inga problem. Blir uppriktigt förvånad när jag tar fram FPS-mätaren.

En iBook duger med andra ord helt okej för WoW, men se till att ha ordentligt med minne.

Ciryon

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-01 18:36
Ursprungligen av Ciryon:

Jag har också testat på senaste iBooken och WoW är i högsta grad spelbart på den. FPS är inte alls särskilt viktigt i det här spelet. Med min Powerbook 17" ligger jag på runt 20 FPS (eftersom jag vill ha alldeles för hög upplösning och höga inställningar) - men det är verkligen inga problem. Blir uppriktigt förvånad när jag tar fram FPS-mätaren.

En iBook duger med andra ord helt okej för WoW, men se till att ha ordentligt med minne.

Ciryon

Jag tror vi har lite olika definationer på spelbart
FPS kanske inte är så viktigt men det är inte roligt o spela när gubben hackar fram över skärmen och det var endå i ett område där det var lite folk. Vill inte ens tänka på hur det blir ett i område med mycket folk eller vid en raid

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 19:58

everquest finns ju... det kanske känns aningen gammalt men det är kul så det spelar mindre roll hur gammalt det är...

  • Medlem
  • 2005-02-03 11:44

Warcraft 3 och World of Warcraft flyter på väldigt bra på min iBook, har 1.2 GHz och 512 MB ram

Jag tycker verkligen inte att det är några problem att lira WoW med 10 FPS.
Hade 7-10 FPS utomhus länge innan jag kom på att jag kunde minska upplösningen och få lite snabbare.

  • Medlem
  • 2005-02-03 23:09

Gratis MMORPG

Det finns ett gratis mmorpg som ska funka till mac; PlaneShift.
Just nu funkar inte macversionen, men det kommer buggfixar och uppdateringar hela tiden. Har dock inte provat det, men om nån lyckats få det att fungera kan ni väl ge ett omdöme?

http://www.planeshift.it/main_01.html

sen finns Manaworld (puttinuttigt)som tyvärr inte heller funkar för tillfället Men det blir också gratis.

http://themanaworld.sourceforge.net/index.php?module=front

Själv väntar jag på att en Mac version av Multiplayer Angband:et Tomenet ska funka till mac, det är min högsta önskan

http://www.tomenet.net/main.php?tome_current=1

1
Bevaka tråden