Edirol vs Soundsticks

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa bättre högtalare till min iMac. Jag har hört mycket gott om Soundsticks 2 men föredrar (till skillnad från många andra) utseendet på Edirol MA-10 (se http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/nJJuHQ9Yshqu2McV4R32f4eYKzJ/1.0.11.1.0.6.12).

Frågan är vilken av högtalarna som har bäst ljud? Någon som har Edirol? Gör volymen (10w vs 20w stor skillnad)? Behöver man i sådana fall köpa till en extra bas (som ju följer med Soundsticks)?

Vänliga hälsningar
Fredrik

fredrikskott.se

Jag har storebror till de Edirol du nämner (MA-20, 20 Watt istället för 10).

Plus:
* Bra ljud! (Dvs neutralt och ofärgat)
* Snygga! (De större har är i trä, dvs inte svarta)
* Fungerar super till musik! (Jag lyssnar på allt men mest svensk vispop och Metal)
* Ok kvalitet. Har t ex ett nätagg/förstärkare per högtalare.

Minus:
* Stora och blir därigenom lite svårplacerade. Mät upp på skrivbordet och kolla att du får plats.
* Klen bas. Fungerar väldigt bra med ca 10-70% av volymen. Under det märks basen inte nämnvärt. Över det slår den igenom något. (Jag skulle iof kunna få lite bättre bas än nu genom att placera dem bättre. Just nu står de kloss i kloss mot ett fönster).
* Fungerar inte lika bra till pang-pang spel. I flera spel så fungerar den övedrivna bas, som det lätt blir med en extra bas, förvånansvärt bra.

Tänker du mest lyssna på musik så kör med Edirol (Eller M-Audio längst ner på sidan du länkade till?). Är det endast för att få ut lite ljud ur datorn och spela en del spel så fungerar nog Soundstick, eller motsv, precis lika bra.

1
Bevaka tråden