Mikrofon

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 10:38

Hej !

Tänkte som alternativ till headset köra högtalare och mikrofon. Nu blir det eko med den inbyggda i PowerBook. Tänkte då en lös mikrofon skulle lösa detta problem. Någon som har erfarenhet av det?

Vad är också kraven på en sådan Mikrfon. Märkesprylar finns från Logitch (Apple Store) och annat alternativ på Macoteket för 300-400kr. På ClaesOhlssson finns denna för 75 kr. Länk till mikofon Stor skillnad?

• Oregistrerad
  • 2005-01-31 12:46

Jag köpte Stereomikrofon 32-699 hos Clas Ohlson för 349:- (finns på samma sida som ovan). Den fungerade inte till min G5a, men den fungerar på en iMac (första modellen). Jag köpte istället en MicFlex från Macoteket för 499:- fungerar perfa och ser riktigt bra ut dessutom!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 13:55
Ursprungligen av Beez:

Jag köpte Stereomikrofon 32-699 hos Clas Ohlson för 349:- (finns på samma sida som ovan). Den fungerade inte till min G5a, men den fungerar på en iMac (första modellen). Jag köpte istället en MicFlex från Macoteket för 499:- fungerar perfa och ser riktigt bra ut dessutom!

Kul med erfarenheter. Vet du om det är någon skillnad mellan MicFlex och Logitech motsvarande?

Lite orolig för eko. Att personen på andra sidan skall få det då högtalare och mikrofon inte är helt isolerade. Du har inte problem med det?

1
Bevaka tråden