Ställ för iBook/PowerBook

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-28 23:44

yo!

har länge gått i planerna på att börja använda min bärbara som "stationär dator" eftersom jag har en sjysst tft hemma som ändå bara är ansluten till pc:n som endast agerar server...

så...kom jag på att det skulle vara snyggt att ställa upp sin bärbara apple maskin, jag såg även denna bild på www.spymac.com >> http://www.spymac.com/upload/gallery/f_2/user_27920/upload_340692.jpg

otroligt snyggt, eller? han använder ett slags bokställ från bibliotek & nu är jag på jakt efter liknande.
Har ni tipps på kandidater som skulle kunna passa ibook/powerbook på lika snyggt & diskret sätt som det på bilden? gärna i sthlm området, helst på svensk webbshop

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 02:16

Ser ut som något man kan hitta i en bokbutik? Testa att gå in och fråga om de har något över du kan få/köpa. Det gjorde ag när jag ville ha ett ställ till min klocka.

• Medlem
  • 2005-01-29 02:19

visst, ser jag något i bok/kontorsrelaterad butik så e det ju klart man hoppar på & frågar

tänkte mest här höra om någon visste något som skulle kunna vara perfekt för detta ändamål

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-29 20:26

jag har själv haft en iCurve från Griffin i över ett år, och är mycket nöjd.

iCurve

när powerbooken är på iCurve'n (dock är powerbooken oftast öppen för bättre värmecirculation) går fläkten nästan aldrig igång, jämfört med när PB'en står på ett bord.

sedan, om man nu kör med powerbookens + extern skärm, så är powerbookens skärm som oftast i höjd med den externa.

till sist kan man använda platsen under powerbooken för att lägga undan tangentbord, externa hårddiskar, mm.

den ända nackdelen är att powerbookens tangentbord blir mindre åtkomligt.

• Medlem
  • 2005-01-29 20:30

har sett icurve & liknande produkter, men det är verkligen inte vad jag är ute efter tyvärrr. jag vill inte använda min skärm på ibooken samtidigt som jag kör min stationära tft helt enkelt, jag känner att min produktivitet ökar när jag kan koncentrera mig på en enda skärm helt enkelt.

så min efterfrågan efter ett kompitabelt bokställ / bokstöd finns fortfarande kvar. har kikat runt som galning på nätet men har inte funnit något liknande alls heeelp

Man kan fråga sig vad du egentligen är ute efter om en tingest som iCurve inte skulle passa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 20:37

Vad jag har hört är det inte att rekomendera att använda en iBook med stängd skärm, då värmeutvecklingen blir avsevärt högre.
Dessutom går det väl ej, då datorn går ner i viloläge när skärmen stängs?

• Medlem
  • 2005-01-29 20:40

Nurell, ett bokställ som det snubben använder på bilden till sin powerbook (länk till bilden finns i mitt översta inlägg här)

ajaxx08, det går att fixa, sök på forumet.

• Oregistrerad
  • 2005-01-29 20:42

På jobbet kör jag en "arm" som man fäster i skrivbordet. På den står en TFT-skärm. Jobbdatorn, en iBook, ligger under, stängd så mycket det går utan att datorn går i vila. Det är en fungerande och förhållandevis stilren lösning om än inte eminent. Men ditt behov (samma som jag hade) är ur världen, dvs jag ser inte iBookens egna skärm. Jag har den modellen som inte kan köra skärmhacket (= så man kan köra utökat skrivbord) dessutom så i det läget blir det ju verkligen aktuellt att vilja dölja den interna skärmen.

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-29 20:51

Skälv kör jag med ett Matting laptopstöd på min arbetsplats till min iBook 12", en utmärkt lösning tycker jag.... Har extra tangentbord och trackball kopplat med då.
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e712848&ReferId=3

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-30 01:29
  • Medlem
  • 2005-01-30 01:49

ajaxx08, wow, tack, bästa alternativet hitils...får gå förbi ikea nån dag och kika på den där rätt omöjligt att se hur den skulle passa på bild

• Medlem
  • Lund
  • 2005-01-30 10:46

varför inte snacka med kille som tagit bilden? Fråga om han kan ta fler bilder. Och fråga honom om hur han upplever värme problem som många pratar om.

http://www.spymac.com/gallery/show_photo.php?picid=340692

Jag är inte medlem men om du kikar på hans namn laubgt så bör du komma till hans profil och kanske kan skicka någon typ av medelande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-30 14:32
Ursprungligen av P3t3r:

ajaxx08, wow, tack, bästa alternativet hitils...får gå förbi ikea nån dag och kika på den där rätt omöjligt att se hur den skulle passa på bild

Inga problem.
Vad jag har hört så ska det passa utmärkt. Men man får nog fixa lite, så att det mer står upp än lutar.

• Oregistrerad
  • 2005-01-30 10:56

Jag kollade lite på kommentarerna:

Q: what kind of stand is your pb sitting on? that's pretty sweet, might have to get myself one. where did you purchase it?

A:I didn't purchase it - it is actually a stand that is made to display books. My roommate teaches, and found one at his school (from the library, I'd assume) for me. Check bookstore and see if they have anything similar for their books. If so, find out where it came from. I'd love to have an easy answer to give people.

Kolla med en skylt- gravyrfirma som jobbar med plexiglas. Alternativt ett plåtslageri som kan falsa till en snygg sak i aluminium. Sedan sätter du bara en snygg skyddskant på... Eller nåt.

Efter det blir det serieproduktion och webbshop.

• Medlem
  • 2005-01-30 11:40

tvekar att det skulle sälja bra

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-03-13 00:00
Ursprungligen av P3t3r:

yo!

har länge gått i planerna på att börja använda min bärbara som "stationär dator" eftersom jag har en sjysst tft hemma som ändå bara är ansluten till pc:n som endast agerar server...

så...kom jag på att det skulle vara snyggt att ställa upp sin bärbara apple maskin, jag såg även denna bild på www.spymac.com >> http://www.spymac.com/upload/gallery/f_2/user_27920/upload_340692.jpg

otroligt snyggt, eller? han använder ett slags bokställ från bibliotek & nu är jag på jakt efter liknande.
Har ni tipps på kandidater som skulle kunna passa ibook/powerbook på lika snyggt & diskret sätt som det på bilden? gärna i sthlm området, helst på svensk webbshop

Jag gick in på Akademibokhandeln i Kista Galleria och bad att få ett av deras bokställ som dom har i skylten. Och det fick jag. Tack för det!

• Medlem
  • 2005-03-13 00:10

wow, lyx!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-13 00:15
Ursprungligen av P3t3r:

wow, lyx!

Vad tog du för ställ nu då?

• Oregistrerad
  • 2005-04-09 01:03

Hur påverkas hårddisken av att arbeta i vertikalt läge? Sliter det extra mycket?

• Medlem
  • 2005-04-09 01:05

sålänge hd:n är monterad i vinkelrät läge & inte ändrar läge under drift är det 100% lugnt

tänk på att g3 eller g4 powermac hadde hd:arna monterade vertikalt, dessutom xserve raid.

Såg ett tallriksställ på Cervera som kanske skulle fungera. Tillverkat i klar akryl och kostade 69:-

Såg ett coolt ställ idag: http://www.eddyco.com/pb_stand_II/powerbook_II.html

Kanske blir dyrt att skeppa det till sverige, men snyggt är det iaf.

J.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-10 00:00

Ruskigt fint!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-05-04 17:11
1
Bevaka tråden