Hyra HDV-kamera, var?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 18:30

The Year of HD Video - enligt Steve Jobs.

Tänkte pröva. Knappast köpa den där Sonyn för 40 lakan, men kanske hyra.

Var hyr man en sådan?

Kolla med MacRent - www.macrent.se

Dom kan definitivt ordna det åt dig (dom hyr ut allt) men priset får du kolla med Jonas Vikander eller någon annan på MacRent. Jag kan för övrigt avslöja att dom glider in som 99mac sponsor under Februari med eget forum osv.

Vet ej när det gäller video men skulle ändå rekommendera att du hör med Scandinavian Photo som jag vet har en hel del vanliga fotoprylar för uthyrning och som har ett nära samarbete med Sony genom Sonic Inside (tidigare Sony Inside). Kanske säkrast att ringa butiken i Mölndal direkt men annars ligger företaget i Bankeryd utanför Jönköping.

Edit: Tillägg geografi.

• Oregistrerad
  • 2005-01-29 16:30

Nu avslöjar jag förstås min okunnighet på området - vad är det för bra med HD-Video och TV? Jag frågade i en radio-Tv-affär, och mannen där sade att det kanske blir vanligt om 10-15år.

Knappast en expertkommentar, men ligger det något i detta?

Hur mycket bättre blir HD?

Är det någon på 99Mac som har det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 16:36
Ursprungligen av Sverker Hahn:

Nu avslöjar jag förstås min okunnighet på området - vad är det för bra med HD-Video och TV? Jag frågade i en radio-Tv-affär, och mannen där sade att det kanske blir vanligt om 10-15år.

Knappast en expertkommentar, men ligger det något i detta?

Hur mycket bättre blir HD?

Är det någon på 99Mac som har det?

Det blir avsevärt bättre bildkvalité. Har sett en HD-film inspelad av en amatör, nästan TV-kvalité.

• Oregistrerad
  • 2005-01-29 17:05
Ursprungligen av ajaxx08:

Det blir avsevärt bättre bildkvalité. Har sett en HD-film inspelad av en amatör, nästan TV-kvalité.

Tack för det. Just så ser jag mig själv - amatör som vill skapa TV-kvalitet.

• Oregistrerad
  • 2005-01-28 20:19

Vi kommer att ha Sonys HD-kameror i lager och för uthyrning (som vanligt) så fort de dyker upp. Både Pro och consumer.
Det frangår inte var du bor, så mitt tips gäler Göteborg. För övrigt är vi Sony Pro Partner, så grejerna kommer direkt från Sony.

Senast redigerat 2005-01-28 21:00
1
Bevaka tråden