Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lilliput visar ingen skrämbild under OSX

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-27 21:12

Jag har en Lilliput-skräm 7" touchscreen, den har varit kopplad till en PM 6500, och då funkadee den bara när man körde skrämen i 60 hz både 640*480 och 600*800, men nu när jag kopplat den till en G4 sågtand och stäöller in bildskärmsinställningarna till samma upplösning och hertz, då blir bilden svart.
va kan det bero på ??

Hela projektet finns här....http://www.macintosh-fetish.com/macXC70.html

  • Medlem
  • 2005-01-28 01:10

Åh herregud så klint. Snacka om fetish-fordon. Vet tyvärr ej vad som krånglar med din skärm. OSX ska väl ta allt, liksom. Men det kanske är något i kontakten, nån liten pigg som sitter fel, eller nåt.

Bygg vidare!

Dasse!
Jag kräver att du är med på nästa Mac träff och visar upp din vackra skapelse!
Detta rykte diskuterade vi igår jag sa att det var sant ingen trodde mig.

Varför det inte fungerar har jag tyvärr ingen aning om men jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa dig!

Jäkligt cool!

Vad är det för skärm? Och vad har du använt för IR och hur är IR kopplat? På vilket sätt fungerade inte pekskärm? Kan iof tänka mig att styrkula är smidigare...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-28 09:40

Dasse! Fick du den inte såld ?

  • Medlem
  • 2005-01-28 12:40

Jag vet fortfarande inte varför jag inte får någon bild, jag har inget bildskärmskort, det är det inbyggda jag använder med adapter till VGA, de två PCI platserna behövdes till USB och IDE-kort.

jag änvände samma kabel som anslöts till 6500án

En 6500 har ju inbyggd IR, iofs så går det inte att använda den för filöverföring, men jag använder den till fjärrkontrollen som följde med Macen, mottagaren har jag dragit fram till vindrutan, så den syns inte

Skärmen är en lilliput 7" touchscreen, men touchscreenfuntionen var så oprecis, så tillsvidare har jag en mus, men det är bättre när man kör samtidigt...

Jag tänkte sälja bilen, isåfall med 6500án i, och sedan bygga i en G4 i en annan XC som inte gått lika långt, annars har jag kvar bilen

Tack för all respons, jag ska kolla mer under helgen vad som är fel

Jag har ju inte kunnat vara med på de sista träffarna Mattias, men nästa gång så hoppas jag det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-28 09:28

Vad har 6500 för grafikport? Gammal Mac-standard? Och använder du i så fall någon slags adapter?

1
Bevaka tråden