Finns det någon AppleStore i Bangkok?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns någon applestore i bangkok (Eller någon bra apple-säljare) och i så fall var?

/Jonas

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 13:32

Sawasdee kraph.
Här är en lista på alla Apple återförsäljare i Thailand.
Chok dee

Tack...

Hittade den oxå, slängde iväg några mail och vissa studsade tillbaka direkt. Funderade på om någon handlat någonstans nyligen, så att man vet om butiken finnns kvar.

Bangkok-trafik-varmt.... vill inte åka runt och leta

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 13:42

Du kan ju ringa om/när du är där, epost blir lätt "omodern" medans telefon nr. brukar bestå.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 14:19

Eller så kan du ta kontakt med medlemmen mattan han bör ju veta.

här finns lite att välja på, dessutom flera apple-återfösäljare (åtminstone när jag varit där...)

http://www.into-asia.com/bangkok/panthip/

• Oregistrerad
  • 2005-01-27 16:49

Jag var just i Bangkok och köpte bla en iPod mini. Ett finfint Apple Center finns i Siam Discovery Center på fjärde våningen. Tyvärr så hade de nåt strul med VAT-refund just då så man kunde inte få tillbaka pengar. Men det kanske har hunnit ordna sig. Det här var en månad sen ungefär.

Sen finns Panthip Plaza. Det är ett Bangkok-måste om man är det minsta teknikintresserad. Jag köpte min Ipod mini på "MiniMac" tror jag. Det fanns rätt många ställen som sålde Applegrunkor. Här var det inga problem med VAT-refund.

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-01-27 18:17

Hmm, jag skall dit på bröllopsresa i början av juli. Hur mycket fick ni betala för era grejer? Måste planera budgeten.

Vi skall även till Singapore. Är det billigare där än i Bangkok?

Förr så var det mycket stor skillnad mellan Thailand och Singapore. Det var i princip ingen vinst med att köpa importerad teknik i Thailand men desto större i Singapore. Skillnaderna har nog jämnat ut sig lite, framförallt tack vare att man kan få VAT-refund i Thailand.

Vet man vad man ska ha i detalj, som Mackunder brukar göra, så tror jag man kan göra fynd i Singapore.

Edit: Det visste du väl redan, men elektronik etc är nog det enda som är billigare i Singapore. Allt annat är dyrare i "Tropical Sweden" som en polare kallar det.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 18:30

Jag tror också att det nog fortfarande är lite bättre prutmån i Singapore! även om jag personligen tycker att du skall handla i Thailand då jag personligen älskar Thailand men Singapore.

Ursprungligen av Kentor:

Jag tror också att det nog fortfarande är lite bättre prutmån i Singapore! även om jag personligen tycker att du skall handla i Thailand då jag personligen älskar Thailand men Singapore.

Singapura är rent, kliniskt, ordning och reda. Ingen ler i onödan och i butikerna kränger man gärna på dig något extra som du egentligen inte ville ha. Det är en shysstare attityd i Thailand, därmed inte sagt att Singapore är kass. Har man fett med stålar så är det nog kanon där också. Lite för fyrkantigt för min smak dock.

Mai pen Rai! Muang Thai dee kwah

• Oregistrerad
  • 2005-01-27 23:34

Jag betalade 12900 Baht, dvs drygt 2300 SEK, för min iPod mini. Åsså blir man av med 6-7% iom VAT-refund. Så nånstans just under 2200 kanske.

Intressant, ska till thailand om ett par månader

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-01-28 08:23

Tackar för informationen.

Men på just Appleprodukter verkar det inte vara så värst mycket billigare. Då får jag väl köpa en massa annan elektronik istället. (Kanske en PSP )

En ipod är alltså inte mycket billigare i Thailand än i sverige?

Och Vad är VAT-Refund?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-24 02:00

Att man får tillbaka skatten ( det som i sverige är moms på varor)

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-24 07:43

Mac-butiker i Bangkok
Siam Discovery 4v - trevliga och snygg butik men dyrare
Panthip Plaza 3v - billigare men fult och de är ganska otrevliga.
Bägge fixar VAT, har för mig att man bara får tillbaks 4% av 7%-skatten dock. Aldrig testat eftersom jag bor här.
iPod kan man köpa lite varhelst, inte sådär jättebilliga dock, jag gav 9900 THB för en 4GB mini 4G.

Bästa stället för Mac i Asien är nog Rato Plaza i Jakarta. de kör oftast US-priser eller mindre rakt av om man betalar i USD.

Det sämsta med att handla Mac-grejer i Bkk är att man får en Singapore-klumpig-kontakt på nätsladd/laddare.

//mattan

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-04-24 22:38

mattan: Tack för informationen. Vet du om Playstation PSP säljs där och till vilket pris?

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-25 18:54
Ursprungligen av Lacke:

mattan: Tack för informationen. Vet du om Playstation PSP säljs där och till vilket pris?

Jepp, säljs här. Billigast är det på MBK. Kommer inte ihåg exakt, men har för mig att polaren sa 14000 THB (ca USD 250) för PSP valuepack. Kan vara efter prutning (han är bra på det) och antagligen smugglad in i Thailand, dvs kan vara osäkert med garanti.

//mattan

• Medlem
  • Täby
  • 2005-04-25 19:32
Ursprungligen av mattan:

Jepp, säljs här. Billigast är det på MBK. Kommer inte ihåg exakt, men har för mig att polaren sa 14000 THB (ca USD 250) för PSP valuepack. Kan vara efter prutning (han är bra på det) och antagligen smugglad in i Thailand, dvs kan vara osäkert med garanti.

//mattan

14000THB = 353,71 USD eller 2516,5kr.

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-26 08:41
Ursprungligen av kainen:

14000THB = 353,71 USD eller 2516,5kr.

Haha, sorry, dar blev det rejalt fel... blir tveksam nu vad PSPn kostade har men det var nog 10000 THB isf.

Aterkommer, skall utreda...

//mattan

10500 THB kostar valuepack pa MBK, men det ar utan spelen... ngn specialare, de sljer val dem separat.

Senast redigerat 2005-04-26 09:47
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-04-25 19:39
Ursprungligen av mattan:

Billigast är det på MBK.

Vad/var är det?

Men det lutar åt att det kanske är bättre att kolla efter PSP i Singapore istället?

Sen har jag läst i Martins Asienblog att han köpte en Powershot S70 + 1GB CF-kort för 3400 kr i Bangkok. Den blev jag lite sugen på också.

Vi kommer nog inte ha sådär jättemycket pengar över efter bröllopet, så jag försöker planera i tid så gott det går...

MBK: Maa Boon Krong. Ett halvstort* varuhus som sitter ihop med ett annat, lite lyxigare som heter Dai Tokyo. Blev du klokare?

(Typ som Åhlens City i Stockholm gånger 8.)

Det ligger precis vid skytrainstationens Central Station på Mellan gatorna Rama I (Ploenchit) och Rama IV.

Nu vill jag åka dit!

• Medlem
  • Täby
  • 2005-04-27 10:47
Ursprungligen av Lacke:

Vad/var är det?

Men det lutar åt att det kanske är bättre att kolla efter PSP i Singapore istället?

Sen har jag läst i Martins Asienblog att han köpte en Powershot S70 + 1GB CF-kort för 3400 kr i Bangkok. Den blev jag lite sugen på också.

Vi kommer nog inte ha sådär jättemycket pengar över efter bröllopet, så jag försöker planera i tid så gott det går...

Letade efter CF kort i stort i bangkok o hela södra thailand när jag va där för ett år sedan men hittade inga som va billigare än de i sverige... ibland va kortetn 3ggr dyrare än i sverige.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-04-25 15:43

Singapore är betydligt billigare än thailand på elektronik.
Kan inte komma med några exempel då det va ett tag sen jag var där men i stort så kostar elektronik i thailand lika mycket som här men är betydligt billigare i singapore.

1
Bevaka tråden