Värt att vänta på Tiger?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är trött av att vara en wannabe-switcher. Jag vill bli en switcher! Är det värt att vänta på att släppdatum för Tiger annonseras, eller inte?

Som jag förstår det, kan det möjligtvis innebär ytterligare upp till 1000 kr om jag inte väntar, och om Apple inte vill ge en bra rabatt till systemen köpt inom 6 månader, och om jag vill ändå köpa Tiger (som jag faktiskt vill).

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-25 10:35

Har precis samma problem,ska jag vänta eller inte? Just nu lutar det nog åt att sluta vänta, och acceptera att jag antagligen får betala ordentligt för Tiger när det kommer. Vill ju också bli en riktig switcher, och det går bara inte att sitta och vänta och irritera sig mer och mer på gamla skrutt-pcn i väntan på Tiger. Så jo, jag röstar på alternativ två - sälj njurar och allt du har!

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 10:40

Är du student så kan man nog få ett bra pris på Tiger genom mecenat/CSN kortet. Upp till 50% skriver dom.

Sen så är ju frågan hur mycket du tycker det är värt att köra en ny och fin mac i 4-5 månader.

//Erik

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 11:37

Mac mini sålänge?

Första som slår mig är att man kanske skulle kunnat skaffa en mac mini under tiden... den kostar ju knappt mer än en iPod ju. Så slipper man vänte. "Riktig" mac kan man ju köpa sen då...

*harkla*

Jag måste dock erkänna: JAG orkade inte vänta..............

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-25 11:43

Jag förstår inte omröstningen riktigt. Jag väntar på Tiger nu medan jag sitter med min iBook med Panther.

Ursprungligen av PJW:

Jag förstår inte omröstningen riktigt. Jag väntar på Tiger nu medan jag sitter med min iBook med Panther.

D'oh! Och jag som jobbar som skribent... :rolleyes:

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-01-25 18:11

Vänta förstås. Då får Apple tid på sig att fixa eventuella jättebuggar i Minin under tiden också.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-25 18:53

Personligen gör jag som så att jag beställer en Mac mini nu. Eftersom vi hemma då har sammanlagt tre mac'ar när mini kommer så köper jag ändå en fleranvändarlicens på mecenat store för runt 1000 kronor till alla maskiner på en gång.

Jag läser svaret jag ville ha: jag bör inte vänta. Så, nu är det bara att prata snällt med banken om ett lån och köpa en fin fin 12" iBook...

Heh... banken sa, faktiskt, att Apples egen financiering blir antagligen billigare... konstigt.

Men... då tänkte jag igen, tre veckor senare, är det kanske mer värt att vänta nu? Det verkar som om de flesta gissar på att iBook:en kommer att uppdateras den 24 mars. Mer troligt, kommer OS X Tiger att släppas då. Det vore kul att få Tiger på köpet, och det vore också kul om 12" iBook fick DVD-brännare som standard eller åtminstone som tillval.

Sex veckor... det är inte så farligt... det ger mig tid att spara ihop till ett eller annat tillbehör.

Jag skulle inte vänta, men å andra sidan tillhör jag den typ av människor som inte låter pengar vara ett problem när det gäller just programvara...

• Oregistrerad
  • 2005-02-14 10:36

Men köp dator nu om du behöver den...! Du gör ett berg av ett sandkorn.

Jag väntar *inte*. Jag har beställt en 12" iBook (1.2 GHz/768 MB/60 GB/Combo/AirPort/BT).

1
Bevaka tråden