Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDisk uppför sig knepigt idag

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det några fler som upplever att iDisk är krånglig idag?
Ett tag ville den inte låta sig laddas ner på mitt skrivbord.
Kommer den ner så står det 0 K i den, då blir man ju orolig, är den helt tom?
Slänger den och laddar ner igen. Jo nu visas mapparna, men det tar evig tid att öppna Publicmappen.

Skulle använda mig av Backup som följer med .mackontot, och det har funkat bra tidigare, men idag vill det inte vara med.

Något är inte som det ska.
Snö i servern?

USA drabbades av en snöstom hörde jag

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:28

Hela "internet" år lite skakigt och "bannerservrarna" verkar motbevisa tesen om supraledning…
(Men 21-årsfilmen kom ner till slut och var kul )

I morse fungerade det utmärkt igen...

Det var visst inte bara jag som hade strul med min iDisk

Late-Breakers

.Mac iDisk synchronization problems; data missing

We've been receiving sporadic reports since the beginning of the week regarding issues with iDisk synchronization after Apple performed some .Mac "system maintenance" over the weekend.

For most users experiencing this issue, large chunks of data (or all data stored) are gone, and have been replaced by empty folders. Some users have found that deleting the local iDisk returns a view of what is stored on Apple's servers, but further attempts to synchronize a local iDisk via the Preference panel renders empty folders on the local Mac.

Reader Stefan Schulze writes: "Getting error -39 and -43 (don't know what they mean). iDisk refuses to sync. This is the second time now in two weeks."

Reader Alex adds "I know .Mac underwent an upgrade during last weekend. This morning I keep getting pop-up windows saying that there is a problem synchronizing files. Error= -49"

MacFixIt reader John Wolff writes: "Adding insult to injury, the .Mac Status lights for iDisk have returned to 'green' (after a brief acknowledgment of 'orange') yet the problem continues, with no resolution or posted explanation in sight. Emails to the .Mac support team remain unanswered, and -- of course -- calls to Apple support simply reroute users to the emailing the mute .Mac support team."

If you are having similar issues, please let us know.

1
Bevaka tråden