Byte till mac inom kort, några frågor bara...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 14:06

Klämde på en iBook G3 häromdagen. Blev mkt. imponerad. Tänkte beställa en ny iBook G4 inom de närmsta dagarna. Har bara några sista frågor som jag inte lyckats få svar på än.
1. Vad är för-, respektive nackdelarna med att beställa datorn med engelskt OS. Kan man inte ändra språket i någon inställning i efterhand?
2. Kan det tänkas att priserna på iBook justeras ned när "nya" (eg. speedbumpade) PowerBook förmodligen kommer inom en några dagare eller nån vecka?
3. Hur dåligt är tangentbordet på den nuvarande versionen av iBook egentligen? Mycket sämre än i G3? Har sett att det fått en del kritik och jag är lite kinkig med just tangentbord då jag skriver en hel del. Vänjer man sig med det efter ett tag eller kommer man att svära över det i evigheter?
4. Funderar på att köpa ett löst IBM USB-tangentbord med styrpinne och pekplatta (känslan i tangentborden hos IBMs bärbara med ultraNav är legendarisk...). Är det någon som vet om styrpinnen och pekplattan kommer att funka med iBooken?

1. Språkbyte i MacOSX är aplätt! sök på forumet så kommer du hitta hur man gör.
2.-
3. Jag gillar det, jag sitter med en PB normal men de senaste veckorna har jag använt min flickväns iB mycket. Jag tycker att det känns relativt robust iaf. och jag gillar att det är kort slaglängd på både iB och PB

4.--

1. Du kan växla mellan en hel massa olika språk i OS X.
2, Köp nu, annars kommer du aldrig till skott.
3.Det är samma t-bord i G4 som i G3, ganska bra faktiskt.
4. --

Edit: skrev ungefär samma sak samtidigt som Kellogs.

1
Bevaka tråden