Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt ljud från iMac G5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nej, jag menar inte piaggo-moped ljudet utan något mer mystiskt. Det låter ungefär som en fläkt som hakar till en kort stund någon gång i timmen... Har bytt midplane två gånger och har ingen lust att göra det igen. Vad är det här för ljud?

Skickar med en ljudfil, det är tydligast i den sista inspelningen. Höj volymen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-23 11:46

Låter som en trasig hårddisk dock låter det inte bra

Kan verkligen hårddisken låta så där?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-23 12:32

Det låter inte som en hårddisk för mig. Det känns som något annat ljud

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-01-23 19:56

Det låter ju som en motorcykel!

Nä men allvarligt.. Det där lät ju inte så bra.. Fast det är lite likt ett ljud som jag själv upplever då och då, dock inte när fläkten varvar upp sådär utan mest när det inte har så mycket för sig. Som att den hakar upp sig..

Ursprungligen av dkz:

Det låter ju som en motorcykel!

Nä men allvarligt.. Det där lät ju inte så bra.. Fast det är lite likt ett ljud som jag själv upplever då och då, dock inte när fläkten varvar upp sådär utan mest när det inte har så mycket för sig. Som att den hakar upp sig..

Ibland är det riktigt tydligt, ungefär som en fjäder, pjong! Men jag har redan lagt en massa tid på midplane-eländet och är därför lite tveksam till om eller när jag ringer Apple igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 08:22

Min låter nästan på samma sätt. Den klickar till ibland, men oftast när fläkten går på lågvarv. Det verkar som den tänker varva upp men ändrar sig.
Har inte underat så mycket på det, tror att det är processorfläkten som inte har så jämna varvtal bara.

Ursprungligen av osve97:

Min låter nästan på samma sätt. Den klickar till ibland, men oftast när fläkten går på lågvarv. Det verkar som den tänker varva upp men ändrar sig.
Har inte underat så mycket på det, tror att det är processorfläkten som inte har så jämna varvtal bara.

Nu har jag bytt ut midplanet och självklart är problemet kvar. Ska det verkligen låta så här eller? Jag skickade inspelningen till Apple-supporten innan de skickade midplanet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 00:50

Min nya iMac G5 låter även den precis så ibland. Oftast när den är i idle eller jag bara småsurfar litegrann.

Ska dock byta midplane på min eftersom jag har det ökända moppeljudet (eller minivariant av ett modellflygplan om man nu ska kalla det något annat) så jag får se om det finns kvar efter detta.

//Trinodia

1
Bevaka tråden