vilken trådlös router?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat
D-Link DI-624+ =
många omstarter fungerar bara ibland

netgear MR814 =
fungerar hela tiden lät att få igång men segar ner hela datorn

Så vad skall jag köpa ?
jag har en iBook med 11Mb kort i, och eMac som kopplas med ethernet
adsl 8 Mbs

Hans

Trådlösa routers har diskuterats 100-tals gånger, sök på forumet så får du lite svar iaf!

Netgear wgr614v4 har fungerat mkt bra med vanlig airport(iBook), väldigt få nedkopplingar, fick själv ladda ner ett nytt program på netgears sida men det var inga större problem.

Finns säkert ngr nya netgear nu, har flera kompisar som är nöjda med netgears trådlösa routrar!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-22 15:41
Ursprungligen av Hansson:

Netgear wgr614v4 har fungerat mkt bra med vanlig airport(iBook), väldigt få nedkopplingar, fick själv ladda ner ett nytt program på netgears sida men det var inga större problem.

Finns säkert ngr nya netgear nu, har flera kompisar som är nöjda med netgears trådlösa routrar!

Jag har WGR514v5, och är mycket nöjd. Billig är den också, jag gav 575 inkl frakt.

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 16:44

gjorde misstaget att köpa en D-Link DI-624 för ett tag sedan...
funkar uselt för sig själv och är ful som stryk...
hittade en äldre netgear-router och kopplade in d-linken som en brygga utan några router-specifika funktioner...
Nu är d-linken en välfungerande och ful airport-antenn till en liten och smidig netgear-router...
funkar toppen och har sex öppna ethernet-portar... vad jag nu behöver dem till...

• Oregistrerad
  • 2005-01-23 16:38

Jag har en Netgear WGT624 och den funkar bra så länge man inte belastar den alltför hårt. Om man kör ADSL funkar den säkert suveränt.

Ursprungligen av henrrrik:

Jag har en Netgear WGT624 och den funkar bra så länge man inte belastar den alltför hårt. Om man kör ADSL funkar den säkert suveränt.

Vad menar du med "belastar för hårt"?. Jag har en och det har gått klockrent i ett par månader nu men sista tiden har den hängt sig kortvarigt då och då och tillochmed resetat sig så att alla inställningar gått tillbaks till default när jag varit inloggad.

• Medlem
  • Ekerö
  • 2005-01-23 21:46

Hejsan!

Själv rekommendera Zyxel G2000 har fungerat fint nu i flera månader

Mvh Jimmy

• Medlem
  • 2005-01-23 20:10

Vilken är lättast att hantera? Jag ska rekommendera pappa att köpa en men han kommer inte att kunna ställa in den utan hjälp om den är svårare att manöverera än en Facitskrivmaskin.

Varför inte Apples airport basstation??
Inte billigast, men snyggast! och enkel att ställa in!
Är det inte därför vi använder Aplle???
http://www.apple.com/se/airportextreme/

• Medlem
  • 2005-01-24 11:29

1. den kommer inte att synas.
2. den är dubbelt så dyr som likvärdiga konkurrenter.
3. det är svårt nog att övertala pappa att behovet finns även till ett lägre pris.

Hur är Netgear att konfigurera? Jämfört med tex Linksys som jag har själv.

• Oregistrerad
  • 2005-01-24 22:46

Jag har en NetGear 814. Jag har haft den i över ett år och inte haft några problem ihop med varken PC eller Mac med min ComHemuppkoppling. Det är bara att sätta i en kabel från eluttaget och en från modemet, sen är allt uppe och rullar. Ngn skrev att den laggar nätet, men det har jag inte märkt av. Jag har iofs inte jättesnabb uppkoppling, så det kan ju bero på det att jag inte märkt det.

Vet dock inte hur enkelt det är med andra bredbandsoperatörer, försökte lite halvlamt utan instruktioner i julas att få igång den hos mina föräldrar där de har Glocalnet, men det lyckades inte (det går, men jag orkade inte...).

Marcus.

Ursprungligen av hanshager:

Jag har testat
D-Link DI-624+ =
många omstarter fungerar bara ibland

netgear MR814 =
fungerar hela tiden lät att få igång men segar ner hela datorn

Så vad skall jag köpa ?
jag har en iBook med 11Mb kort i, och eMac som kopplas med ethernet
adsl 8 Mbs

Hans

Hej!

Håller med becker, helt klart! Har själv kört med D-link 614, och det funkade hyfsat så länge jag körde med peze. När jag sedan gick över på den rätta sidan, så provade jag men fick det inte att funka lika bra (fast det är nog lite SBS ochså :-). Hur som helst, köpte en airport, installerade denna, klockrent! Inga som helst problem med vare sig min gamla peze, ej heller (naturligtvis) med min nya PB. Inte heller blev det några problem när jag skulle skydda nätverket, vilket strulade ordentligt för mig med D-linken, men som sagt, en hel del SBS förmodligen. Sen har du ju möjligheten att via I-tunes skjuta musik direkt i stereon, inte helt fel (trots priset

Lycka till!

Har en DI-624, efter att ha laddat ner senaste firmware så fungerar den hyggligt. Är mycket snabbare vid uppkoppling (PPOE) och startar inte om lika ofta (någon gång i veckan typ).

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-26 21:43

Har en tid använt D-Link DSL G604T då vi har ett blandat nätverk med både PC & Mac, trådlöst och trådat - måste säga att det funkar klockrent! Kan vara strulig att konfigurera via Macen men den har aldrig tappat eller måst startas om hittills. Tidigare satt vi på en DSL 604+ som även den gick som tåget.

Vänligen
kokko

• Oregistrerad
  • 2005-02-28 16:02

-En univrsallösning åt er som hatar era trådlösa routrar!!

Har läst och talat med andra kunniga männsikor och skälet till varför routrarna kopplar ned är för att andra radiovågor krockar, krånglar och trängs. Så en av de största tjuvarna är "billiga" trådlösa hemtelefoner. Skrota dem eller byt ut dem så ska det tydligen fungera mycket bättre. Prova bara med att koppla ur telefonerna nån dag och se om det är blir bättre för just dig...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-28 16:08

Då kommer jag oxå med ett förslag

Linksys wrt54g eller gs

• Medlem
  • Leksand
  • 2005-02-28 16:52

Jag har kört med D-link 624+ samt AP 2000+ i ca ett år nu jag har inte startat om en enda gång och jag har tre trådlösa telefoner samt en trådlös videosändare inte ett enda problem.

Classe.

Åt andra hållet verkar trådlösa nätverket störa ut blåtand. Kan inte överföra filer till telefonen när jag är för nära routern.

1
Bevaka tråden