omvandla ljud från analogt till digitalt.. vad ska jag køpa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-21 21:22

Hej!
Gør massa musik på gitarr o piano, o ska børja spela in dem på datorn nu. Ska sedan mecka med dem dær istællet. Vill koppla gitarr/mikrofon från piano till datorn.. men har ett vanligt ljudkort i datorn.. så måste omvandla ljudet till digitalt utanfør datorn. Gillar verkligen mac, men kør nu før tillfællet en lite pc-cube. Har kørt lite cool edit pro tidigare.. men tænkte gå øver till cubase. Jag har inte plats i burken till ett internt ljudkort, utan behøver ett externt av något slag..

Vad ska jag køpa før omvandlare?

Vill alltså bara ha en liten grej som omvandlar till digitala signaler.. før man kan væl inte køra gitarren rakt in i micingången? Har læst att man ska spela in i line-in ingången før den har høgre spænning o mindre størningar.. Finns det en enkel a/d omvandlare att køpa som jag sedan kør in i ljudkortet? Tack før hjælpen..

Senast redigerat 2005-01-21 21:33
Ursprungligen av fille:

Hej!
Gør massa musik på gitarr o piano, o ska børja spela in dem på datorn nu. Ska sedan mecka med dem dær istællet. Vill koppla gitarr/mikrofon från piano till datorn.. men har ett vanligt ljudkort i datorn.. så måste omvandla ljudet till digitalt utanfør datorn. Gillar verkligen mac, men kør nu før tillfællet en lite pc-cube. Har kørt lite cool edit pro tidigare.. men tænkte gå øver till cubase. Jag har inte plats i burken till ett internt ljudkort, utan behøver ett externt av något slag..

M-Audio har en del olika som säkert passar dig till hyfsade priser bl.a
http://www.m-audio.com/index.php?do=media.fasttrackvideo

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 22:01

Du kan, gärna via en förförstärkare, koppla gitarren till line-in.

Kolla på Apples Garegeband och om det listas någre käcka tillbehör för ex.v. gitarr in till det programet (typ Griffins GarageBand Guitar Cable om man är måttligt seriös).

Det finns allt från små "prova på hemma" lösningar upp till hur seriösa som helst, så det beror på hur mycket du vill betala

Det är en liten sekvens en bit in i senaste key noten där Steve och några (som jag inte minns) leker med Garageband och liveinspelning…
Det är en tvåtimmars ström och det är väl bara tio minuter ungefär en trekvart in, men keynoten är faktiskt rätt kul att kika på

• Medlem
  • 2005-01-24 17:45

tack.. har kollat m-audio... verkar som bra grejer... firewire solo eller mobilepre usb..

1
Bevaka tråden