Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av dayweed:

Yepp.
Okej, jag såg någon bild på en rullmus, men den såg lite konstig ut.. Så det får bli en sån där vit Applemus.. Okej Glömde säga, med 40 GB också köpte jag.. Jag har mer på den här stationära pcn, så det gör inte så mycket.. Minin är ju ingen värsting direkt.. Även om man kan konfigurera den så den blir en värsting..När beställde du din Mac mini?

Jag beställde den 26/1, och fick besked om att leverans skulle ske i slutet av februari, så får man den redan nu snart så kan man ju känna sig nöjd & glad!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 17:33
Ursprungligen av statemachine:

Jag beställde den 26/1, och fick besked om att leverans skulle ske i slutet av februari, så får man den redan nu snart så kan man ju känna sig nöjd & glad!

Hah! Inte undra på att vi ligger lika då. Jag beställde den 27/1, och i mailet står det att min beställning kommer skickas den 24/2.. I slutet av februari.. Precis, får man den redan nu, underbart det skulle vara.. Vi får vara på vår vakt! Se vem som får den först

Ursprungligen av dayweed:

Hah! Inte undra på att vi ligger lika då. Jag beställde den 27/1, och i mailet står det att min beställning kommer skickas den 24/2.. I slutet av februari.. Precis, får man den redan nu, underbart det skulle vara.. Vi får vara på vår vakt! Se vem som får den först

Ja, den som först skriver i tråden med sin mac mini vinner!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 18:14
Ursprungligen av statemachine:

Ja, den som först skriver i tråden med sin mac mini vinner!

Yes!
Tur att man har en digitalkamera då

Jag längtar... En dag i taget som sagt.. Vad har du tänkt ha för skärm till? Bara undrar..

Ursprungligen av dayweed:

Yes!
Tur att man har en digitalkamera då

Jag längtar... En dag i taget som sagt.. Vad har du tänkt ha för skärm till? Bara undrar..

Jag tänker använda min Philips 180 B2, en 18" tft med 1024x1280 i maxupplösning... den funkar tills man köper en ny, tycker upplösningen är lite låg. Vad tänker du använda för skärm?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 20:50
Ursprungligen av statemachine:

Jag tänker använda min Philips 180 B2, en 18" tft med 1024x1280 i maxupplösning... den funkar tills man köper en ny, tycker upplösningen är lite låg. Vad tänker du använda för skärm?

Det låter bra!
Ska nog kolla upp den.. Jag ska använda min hempcbildskärm, som är en hp L1925 19" TFT 1280x1024, omvänt när det gäller din skärm. Haha.. Dessutom är den i samma färg som Mac Minin, så den smälter nog in bra.. Nu dör jag snart av väntan :/ Ska det vara så svårt? Hehe.. Vill ha den nu.. Undrar var den är..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-02 16:45
Ursprungligen av statemachine:

Ja, det får vi verkligen hoppas...
Bifogar en bild, någon som kan tolka den?

Först så kommer lastbilen till lagret och scannas sen scannas den runt i bandet sen till sist så scannas den när den lastas på lastbilen

Ursprungligen av Shinzon:

Först så kommer lastbilen till lagret och scannas sen scannas den runt i bandet sen till sist så scannas den när den lastas på lastbilen

hmm ok, så den borde vara påväg någonstans nu i allafall, tangentbordet alltså... datorn verkar det inte som att det har hänt någonting med överhuvudtaget...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-02 16:48
Ursprungligen av statemachine:

hmm ok, så den borde vara påväg någonstans nu i allafall, tangentbordet alltså... datorn verkar det inte som att det har hänt någonting med överhuvudtaget...

hmm jag yrar som vanligt. ignorera mitt inlägg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 17:04
Ursprungligen av Shinzon:

Först så kommer lastbilen till lagret och scannas sen scannas den runt i bandet sen till sist så scannas den när den lastas på lastbilen

Så.. Var tror du lastbilen är nu då?
"Truck arrived at final destination"

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-02-02 16:11

Får min vid åtta tiden ikväll , äntligen

Woho! Nu börjar det hända saker:
02 Feb 2005 20:58 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-02-02 23:50

Första bilden. Ursäkta kvalitetrn på fotot, kass kamera

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 07:00
Ursprungligen av geniux:

Första bilden. Ursäkta kvalitetrn på fotot, kass kamera

Jag säger ingenting, jag är helt mållös. Jättefint, verkligen.. Även om det är en kass kamera, hehe. Det där klistermärket med Äpplet på, var kan man få tag på det? Har slarvat bort mitt..

Min har kommit till Belgien nu... [Cleared Customs GRACE HOLLOGNE, LG, BE 03 Feb 2005="2005" 01:29]
Kan tillägga att det numera är på apple.com jag ser uppdateringarna...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 07:27
Ursprungligen av statemachine:

Min har kommit till Belgien nu... [Cleared Customs GRACE HOLLOGNE, LG, BE 03 Feb 2005="2005" 01:29]
Kan tillägga att det numera är på apple.com jag ser uppdateringarna...

Det var som... Först till Holland, nu Belgien? Vad händer med min då? Buhu :/ Inte via ditt mail? Eller alltså, du går in på Apples hemsida och kollar beställningsstatus där?

Hm, på min står det fortfarande Luxemburg.. Haha :/

Ursprungligen av dayweed:

Det var som... Först till Holland, nu Belgien? Vad händer med min då? Buhu :/ Inte via ditt mail? Eller alltså, du går in på Apples hemsida och kollar beställningsstatus där?

Hm, på min står det fortfarande Luxemburg.. Haha :/

Ja, jag kollar order status på apples hemsida... Din bör också ha flyttat sig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 07:58
Ursprungligen av statemachine:

Ja, jag kollar order status på apples hemsida... Din bör också ha flyttat sig!

Jo, det tycker jag att den borde ha gjort. Men jag ser ingenting :/ .. Den kanske inte har flyttat på sig alls?

Ursprungligen av statemachine:

Min har kommit till Belgien nu... [Cleared Customs GRACE HOLLOGNE, LG, BE 03 Feb 2005="2005" 01:29]
Kan tillägga att det numera är på apple.com jag ser uppdateringarna...

Samma här! Vad är er slutdestination? Jag bor i Sundsvall så jag misstänker att den sista biten kommer ta lite tid för mig.

Ursprungligen av DeeJam:

Samma här! Vad är er slutdestination? Jag bor i Sundsvall så jag misstänker att den sista biten kommer ta lite tid för mig.

Jönköping, så min bör komma rätt fort..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 07:58
Ursprungligen av statemachine:

Jönköping, så min bör komma rätt fort..

Du statemachine bor ju i Jkpg (?) och då borde ju då få din först.. Kanske, jag bor ju i Stockholm :/

Ursprungligen av dayweed:

Du statemachine bor ju i Jkpg (?) och då borde ju då få din först.. Kanske, jag bor ju i Stockholm :/

Ja, jkpg. Min har iaf landat nu!

Arrive Terminal LANDVETTER, VG, SE 03 Feb 2005 04:51

Men din borde ju landa på Arlanda, så vi får väl dem ungefär samtidigt.. Undrar om de kör ut den idag, kommer inte hem förrän sent idag så jag får kanske vänta tills i morgon trots allt! :/

Örebro är mina grejjer i...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-03 09:32

Min landade i Stockholm i morse 07:53. Hoppas att dom levererar ut den under dagen idag.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-03 10:34

03 feb 2005 09:32 Stockholm Out For Delivery

Hoppas att det inte är några köer från Arlanda...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 11:40
Ursprungligen av a-born:

Min landade i Stockholm i morse 07:53. Hoppas att dom levererar ut den under dagen idag.

Orättvist, min har det inte hänt något med än tror jag..
Men är det tgb dom levererar ut eller är det Mac minin?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-03 11:50
Ursprungligen av dayweed:

Orättvist, min har det inte hänt något med än tror jag..
Men är det tgb dom levererar ut eller är det Mac minin?

Eftersom ordern bara innehåller en Mac mini så är det min första "riktiga" mac som är på väg. Det ska bli kul att testa OS-X på riktigt... Hoppas att jag inte har för höga förväntningar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 12:01
Ursprungligen av a-born:

Eftersom ordern bara innehåller en Mac mini så är det min första "riktiga" mac som är på väg. Det ska bli kul att testa OS-X på riktigt... Hoppas att jag inte har för höga förväntningar.

Jaha, det är därför det gick så fort. Jag får väl vänta några dagar till då. :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 11:39
Ursprungligen av statemachine:

Ja, jkpg. Min har iaf landat nu!

Arrive Terminal LANDVETTER, VG, SE 03 Feb 2005 04:51

Men din borde ju landa på Arlanda, så vi får väl dem ungefär samtidigt.. Undrar om de kör ut den idag, kommer inte hem förrän sent idag så jag får kanske vänta tills i morgon trots allt! :/

Nej! Har den?
Vad fan? Hm.. Inget har hänt med min tror jag.. Bara Truck arrived at final destination..

Gaaaah! Men det är tangetbordet vi snackar om, så tävlingen är inte över än

Är det på http://www.apple.se/ / Store och sen Beställningsstatus som du kollar på? Min verkar inte ändra sig.. Ja, man får ju ett samtal när dom kan leverera ut tgb i alla fall! Lycka till.

Inget har hänt sen igår.. Då har jag väl bara otur då..

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-02-03 16:26
Ursprungligen av dayweed:

Jag säger ingenting, jag är helt mållös. Jättefint, verkligen.. Även om det är en kass kamera, hehe. Det där klistermärket med Äpplet på, var kan man få tag på det? Har slarvat bort mitt..

Hehe, tack
Det följer med två stycken klistermärken med minin, så du har det snart igen

Bevaka tråden