Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 14:20
Ursprungligen av ohennig:

I så fall kan du vänta dig ett samtal snart.

Trevligt. Men det var via Applestore i och för sig.. Så jag skojade mest.. Men man vet aldrig.. Fast det står On or before 24/2 på min beställning.. Så.. Men man vet aldrig..

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 15:37

nu är den här

För en timme sedan kom budkillen med min mac mini, detta är mitt första inlägg skrivet på minin. Nu ska jag leka vidare

  • Oregistrerad
  • 2005-01-31 16:47
Ursprungligen av ohennig:

Vi fick våra första förra onsdagen, och i dag kom nästa laddning.
Tyvärr var de flesta bokade, men Kent blev glad ändå, som ni kan se.

En av dessa är förhoppningsvis min Kalasbra av Kullander att faktiskt ta in grejjerna, något som butikerna i Göteborg verkar ha problem med.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-31 17:00

Ah, äntligen är min mini på väg , förhoppningsvis har jag den imorgon.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 18:03
Ursprungligen av geniux:

Ah, äntligen är min mini på väg , förhoppningsvis har jag den imorgon.

Är den? Jag fick ett leveransmeddelande nu.

Uppskattad leveranstid för beställningen är 3 - 4 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse.

Kommer den då om 3-4 dagar?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-31 18:14
Ursprungligen av dayweed:

Är den? Jag fick ett leveransmeddelande nu.

Uppskattad leveranstid för beställningen är 3 - 4 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse.

Kommer den då om 3-4 dagar?

Senast inom 3-4 dagar, så den kan även komma lite snabbare

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 20:40
Ursprungligen av geniux:

Senast inom 3-4 dagar, så den kan även komma lite snabbare

Trevligt! Jag kan se var tangetbord/ mus är , men inte datorn.. Konstigt.. Inom 3-4 dagar då!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-31 20:49

Oiiiii, nu ligger min Mac Mini på Sturup.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 21:16
Ursprungligen av effigy:

Oiiiii, nu ligger min Mac Mini på Sturup.

Spännande. Mitt tgt/mus är på Irland tror jag.. Cork, Co, IE.. Står det på Location..
Kommer dom via Malmö-Sturup eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-31 21:23
Ursprungligen av dayweed:

Spännande. Mitt tgt/mus är på Irland tror jag.. Cork, Co, IE.. Står det på Location..
Kommer dom via Malmö-Sturup eller?

Min kom från Holland.

Cleared Customs DUIVEN, GE, NL 28 Jan 2005 15:13
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 28 Jan 2005 22:27
Arrive Terminal (STURUP,,SE) 29 Jan 2005 20:28

Men det är nog lite olika beroende på vad det är. Läste nånstans att PowerBookarna kommer från Taiwan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 21:47
Ursprungligen av effigy:

Min kom från Holland.

Cleared Customs DUIVEN, GE, NL 28 Jan 2005 15:13
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 28 Jan 2005 22:27
Arrive Terminal (STURUP,,SE) 29 Jan 2005 20:28

Men det är nog lite olika beroende på vad det är. Läste nånstans att PowerBookarna kommer från Taiwan.

Ah, okej. Då kanske min gör det också.. Får väl se vad som händer nu i veckan.. Kollade du via TNT eller?
Lyx.. Hoppas jag får min snart

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-31 20:16

Tja vad skall man säga... Bränner en DVD-skiva (komprimerar med Popcorn också) från en extern FireWire-disk, kör iTunes radio och kopierar massor med filer via AirPort samtidigt nu. Har dessutom Mail och Adium igång med och givetvis Firefox. 1,42GHz, 512 Mb minne. Badbollen syns knappt när jag växlar mellan programmen, jag märker INGEN seghet alls... Men lilla minin låter som en mini-hårfläkt (inget störande tycker jag med tanke på hur den sliter nu) och allt bara flyyyyter...

Sammanfattas med ett enda ord (hmm jag har visst sagt det innan): NÖJD!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-31 20:22

Jag beställde en 2x2,5 G5 på Apple Center i Malmö, den 30:e dec. 04.. fick höra nu att den kommer i mars. Skall det verkligen ta så lång tid?

[Hoppas jag inte är alldeles för OT men ni diskuterar leverans endå så...]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-31 21:56
Ursprungligen av Timber:

On or before: 18/2
Beställd: 22/1

Jag fick också ett mail idag... 3-4 dagars leverans... konstigt att de prioriterar education-kunder, egentligen... jag hade ställt in mig på senare. Taskigt att smita före i kön när folk beställt före mig. Men glad är jag iofs. ändå!

Nu ska morsan bli switchare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-31 22:04
Ursprungligen av Timber:

Jag fick också ett mail idag... 3-4 dagars leverans... konstigt att de prioriterar education-kunder, egentligen... jag hade ställt in mig på senare. Taskigt att smita före i kön när folk beställt före mig. Men glad är jag iofs. ändå!

Nu ska morsan bli switchare.

hehe, lycka till!

jag beställde 6 dagar efter dig.. tror du dom prioriterar mecenat köp likadant som education?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 07:08
Ursprungligen av Kaveh:

hehe, lycka till!

jag beställde 6 dagar efter dig.. tror du dom prioriterar mecenat köp likadant som education?

Ah... tänkte på det som samma sak... det var mecenat som jag köpte min på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-04 16:37

Hehe, själv gick jag in och bokade en på MacForum idag. Bara att traska ner och hämta den imorgon ( kunde ha plockat med den direkt men jag vill njuta lite först ). Äntligen dags att switcha.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 17:03
Ursprungligen av Pluffo:

Hehe, själv gick jag in och bokade en på MacForum idag. Bara att traska ner och hämta den imorgon ( kunde ha plockat med den direkt men jag vill njuta lite först ). Äntligen dags att switcha.

Köpte just en Mac mini 1.25 med 512 minne, appletangentbord och dvi till s-videoadapter samt 10 meter svideokabel.

Om några timmar är jag hemma och kan börja leka!

PS Att det är flickvännens dator som egentligen köpt den hör inte hit

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 17:40

försenad leverans

beställde 12/1, skulle skickas senast 28/1 sen flyttades det fram det till 4/2 via mail,
igår ringer applestore och flyttar fram lev. datumet utterligare. 9/2 är det som gäller nu.

Kan man lita på dom denna gång tro!?

Ursprungligen av bjekman:

beställde 12/1, skulle skickas senast 28/1 sen flyttades det fram det till 4/2 via mail,
igår ringer applestore och flyttar fram lev. datumet utterligare. 9/2 är det som gäller nu.

Kan man lita på dom denna gång tro!?

Jag hade EXAKT samma situation, beställde den 12/1, fick först höra 28/1, sen 4/2. Så nu väntade jag bara på en försening ytterligare innan avbeställningen var ett faktum, men då slog det till och skickades igår klockan 22, och redan 06.00 imorse var paketet i Örebro. Så nu ska jag väl knappast kunna undgå att sitta med min Mac Mini snart!

Inte för att det är till någon tröst för dig men... hmm... jag var tvungen att skriva av mig lite av min lättnad..

Första inlägget på minin! Har varit ute och handlat lite roliga saker (cement och sånt matnyttigt) och har inte slagit på den förns nu. Nu ska jag partitionera om! *gone for a while*

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-04 18:28
Ursprungligen av DeeJam:

Första inlägget på minin! Har varit ute och handlat lite roliga saker (cement och sånt matnyttigt) och har inte slagit på den förns nu. Nu ska jag partitionera om! *gone for a while*

kul
är den lika sexig som iPod mini? ^^

Ursprungligen av Kaveh:

kul
är den lika sexig som iPod mini? ^^

Less is more...

Polaren skrek "Fan vad liten den är!!!" när han såg den. Han är prylbög, har nog en mini snart ska ni se.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-05 09:34
Ursprungligen av DeeJam:

Första inlägget på minin! Har varit ute och handlat lite roliga saker (cement och sånt matnyttigt) och har inte slagit på den förns nu. Nu ska jag partitionera om! *gone for a while*

Lyx.. Min Mini kom inte alls igår.. Fan.. De ringde från TNT igår vid 10:45, och sa att de skulle komma 18-21.. Men sen 20:45 så stod det:

04 Feb 2005 20:45 Stockholm Driver Unable To Deliver Due To Time Restrictions

Så den kom inte Får väl den på måndag, förhoppningsvis.. Föraren hann inte leverera i tid, så jag tänker ringa TNT idag (om det fortfarande inte är dansk support) och fråga vad de håller på med :/ ..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-05 11:18
Ursprungligen av bjekman:

beställde 12/1, skulle skickas senast 28/1 sen flyttades det fram det till 4/2 via mail,
igår ringer applestore och flyttar fram lev. datumet utterligare. 9/2 är det som gäller nu.

Kan man lita på dom denna gång tro!?

Jag undrar det ja..
Igår skulle min kommit, men gjorde den det? Nej.

"04 Feb 2005 20:45 Stockholm Driver Unable To Deliver Due To Time Restrictions"

Bra, han hann inte leverera i tid.. Satt hela dagen och väntade ju.. Himla dålig stil att han inte hann leverera.. På status nu så står det: Undantag.. Alltså att detta inte brukar hända..

Det är så typiskt asså.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 00:14
Ursprungligen av Panaga:

Köpte just en Mac mini 1.25 med 512 minne, appletangentbord och dvi till s-videoadapter samt 10 meter svideokabel.

Om några timmar är jag hemma och kan börja leka!

PS Att det är flickvännens dator som egentligen köpt den hör inte hit

Det tog mindre än tjugo minuter efter uppackning av mac mini så hade flickvännen hunnit kolla sin mail, hittat mig på rendezvous, installerat shockwave och börjat spela flashspel på nätet... Jag är väldigt imponerad. Datorn känns lika rapp som min dual 1Ghz med 1GBram... Kanske aningen snabbare till och med. Däremot lär den inte klara av fler program lika snabbt som min, men det återstår att se.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 00:37
Ursprungligen av Panaga:

Det tog mindre än tjugo minuter efter uppackning av mac mini så hade flickvännen hunnit kolla sin mail, hittat mig på rendezvous, installerat shockwave och börjat spela flashspel på nätet... Jag är väldigt imponerad. Datorn känns lika rapp som min dual 1Ghz med 1GBram... Kanske aningen snabbare till och med. Däremot lär den inte klara av fler program lika snabbt som min, men det återstår att se.

Glömde en viktig sak. Datorn är totalt tyst. Man måste lägga örat mot datorn för att höra något alls. Skall bli intressant hur länge den är det.

/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 09:38

Ni har de bra ni

Beställde i förra veckan. Såhär står det idag:

On or before
11/03/2005

Woo, knappt 6 veckor. Hoppas verkligen den kommer innan

Ursprungligen av Jocke Ekberg:

Ni har de bra ni

Beställde i förra veckan. Såhär står det idag:

On or before
11/03/2005

Woo, knappt 6 veckor. Hoppas verkligen den kommer innan

Beställde du med guldplätterade skruvar?

Jag beställde igår:

Order Date
31/01/2005
07:23 AM GMT

On or before
28/02/2005

Måste säga att ordetstatusen är en enda stor röra! Riktigt dåligt gjord, inte likt Apple alls.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 10:19
Citat:

Beställde du med guldplätterade skruvar?

bra idé förresten ^^ (fast den har väl inga chassi skruvar)

Hur som helst, Jocke, du får gärna specificera din order så vi vet varför den kommer så sent.
Vilken modell, vilka extra grejjer osv. och exakt när beställde du den?
Kan vara att du har beställt nånting med den som är slut i lager?

Bevaka tråden