Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgiven Ibook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-20 12:06

Nar ja sitter och arbetar och vill ta en paus sa lamnar jag oftast dator 'uppe' utan att falla ner skarmen sa den gar i vilolage direkt. Men nu pa senare tid har den strejkat. Ibland nar jag ska jobba igen sa reagerar datorn inte, musen lyser men datorn ar helt dod. Skarmen ar svart precis som om den har gatt in i vliolage. Det enda som hjalper ar att halla in powerknappen tills den startar om....det ar lite storande nar man jobbar med stora grejjer och den ar ju knappt ett halvar gammal......( det ar en 1,1 ghz, 768 mb ram, mac os x 3.3)

Nan som haft liknande problem eller som vet vad det kan vara for nagot?

tacksam for svar Peter Johansson

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-20 13:15

Hej,

har haft samma problem. Verkar ha löst sig för mig iom 10.3.7.
Problemet uppkom bara då jag hade bakgrunder som byts (hade inställt i skrivbordsbakgrunder att den ska byta bild varje 30min.)
Men som sagt, verkar ha löst sig för mig iom 10.3.7.

mvh
b0bben

Jag har haft liknande problem på min PB12 och har härlett felet till IcyJuice (ICQ klient). När programmet är aktivt går datorn ej i vila av sig själv. Så det kan vara någon programvara du har som håller datorn vaken.

  • Medlem
  • 2005-01-21 13:51

ja det ar ju inte det att den inte gar i vila, den stanger ju av sig sjalv, eller laser sig med svart skarm. Den vita lampan pulserar inte och jag far halla in knappen for att fa igang och starta om den. Jag har inga "skitprogram" pa den, anvander inte ens internet. Jag har haft samma installningar som innan bara att nu sa kranglar den till och fran......mycket skumt.....kanske ska testa en uppgradering av mac os X...tack for tipsen!

  • Medlem
  • 2005-01-21 14:23

Hejsan!
Jag har också haft samma problem, men det som fixar det för mig är helt enkelt att dra i och ur strömsladden.. För mig är det sparläget som går i när batteriet håller på att ta slut som krånglar till det.. Lite irriterande men lätt fixat i alla fall...
Testa nästa gång det händer!

1
Bevaka tråden