Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Civilization mm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 15:44

Jag är en ganska ny Mac användare och känner därmed inte så bra till spelvärlden för Mac. Har försökt leta på nätet efter gamla klassiker för Mac. Kan man få tag på exempelvis det första Civilization spelet för Mac? Jag gillar strategi- och äventyrspel. Kan man hitta abandonware för Mac? Vill helst inte betala så mycket för spel.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-01-19 16:24
Ursprungligen av oskich:

Prövade ladda ner Battle Of Britan men den hittar inte filen, prövade några andra filer men samma problem uppdtog. Är det bara för mig som det krånglar, det har iallafall tidigar funkat för mig?

Har prövat med Safari och Netcsape.

Svarar på min egen fråga om varför det inte går att ladda ner filer. Hittade detta i sidans forum.

"That's because they were all deleted by hackers. The admins are still trying to fix the damage and tighten up security, after which the restocking will begin."

Fattar inte vitsen av att radera ut filerna från servern.

Vi får se det ur posetiv synvinkel. Det var bara Mac OS 9 som dom kom åt, det var inte OS X.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-19 17:41

Klockren site!
Massor med godis!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-19 17:46

Vill du ha Civilization kan jag varmt rekommendera FreeCiv, en grym opensourcevariant av Civilization med goda multiplayermöjligheter också. Finns på www.freeciv.org

1
Bevaka tråden