Vilket trådlöst kort mellan Airport och PC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-01-19 14:32

Har alltså en Airport som jag kör min mac emot... så tänkte jag slippa nätverkskabeln som går till min PC och köpa ett trådlöst kort till den också... men vilken är kompatiblel med airporten? Någon som kan rekomendera ett?

Ni behöver inte rekomendera okända märken då jag har tillräckligt med dålig erfarenhet av sådanna komponenter

Tacksam för snabba svar

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-19 14:36
Ursprungligen av kainen:

Har alltså en Airport som jag kör min mac emot... så tänkte jag slippa nätverkskabeln som går till min PC och köpa ett trådlöst kort till den också... men vilken är kompatiblel med airporten? Någon som kan rekomendera ett?

Ni behöver inte rekomendera okända märken då jag har tillräckligt med dålig erfarenhet av sådanna komponenter

Tacksam för snabba svar

Airport = 802.11b
Airport Extreme = 802.11b/g

Alla kort som stödjer dessa standarder funkar.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-20 09:47
Ursprungligen av rhesus:

Airport = 802.11b
Airport Extreme = 802.11b/g

Alla kort som stödjer dessa standarder funkar.

Jo det vet jag men vill ha ett som någon/några har bra erfarenhet av
Vissa kort har ju ändå en tendens att krånga mer än andra...

• Oregistrerad
  • 2005-01-19 20:51
Ursprungligen av kainen:

Tacksam för snabba svar

Jag köpte ett D-Link DWL-510 PCI-kort för ett par sagar sedan just för att göra som du tänkt. Jag har iof en AirPort Extreme men det fungerar väldigt bra för mig. Men så har jag bara kört i ett par dagar än.

Istället för att starta en ny tråd så frågar jag här. Lånade ett netgear Wireless PC Card WG511 för att prova om det var någon som delade med sig av trådlöst i husen runt mig. Sätter in kortet som för övrigt är för långt. Kan inte stänga sidoluckan. Har en Power Mac G4 MDD. Trodde ju iaf att kortet skulle hittas, men där gick jag på en nit. Gick till deras hemsida och där finns ingen drivis. Sökte på forumet och hittade ngt som heter orange och något mer. Där står det att mitt kort måste heta 511T för att det ska funka med deras drivrutiner.. Och det gör det ju inte. Surt!

Jag som trodde det skulle vara så enkelt.. far min frågade om jag inte behövde ngn drivrutin. Nej svarade jag.. Vågar jag komma tillbaka med kortet och säga att det inte funkade.. det är frågan. Han är ju en Pc-nörd.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-19 23:38
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Istället för att starta en ny tråd så frågar jag här. Lånade ett netgear Wireless PC Card WG511 för att prova om det var någon som delade med sig av trådlöst i husen runt mig. Sätter in kortet som för övrigt är för långt. Kan inte stänga sidoluckan. Har en Power Mac G4 MDD. Trodde ju iaf att kortet skulle hittas, men där gick jag på en nit. Gick till deras hemsida och där finns ingen drivis. Sökte på forumet och hittade ngt som heter orange och något mer. Där står det att mitt kort måste heta 511T för att det ska funka med deras drivrutiner.. Och det gör det ju inte. Surt!

Jag som trodde det skulle vara så enkelt.. far min frågade om jag inte behövde ngn drivrutin. Nej svarade jag.. Vågar jag komma tillbaka med kortet och säga att det inte funkade.. det är frågan. Han är ju en Pc-nörd.

Är inte det ett Cardbus kort för bärbara?

Några 802.11g PCI kort som funkar utan extra drivrutiner "Apples egen Airport 3.1 eller bättre måste finnas installerat."

Belkin F5D7000
Buffalo WLIPCIG54
Linksys WMP54G version2
MacWireless
Microsoft MN-730
Motorola WPC1810G
Sitcom WL-110b
Sonnet G54PCI
TRENDWare TEW403PCI

Jo, det är ett sådant för bärbara, men trodde att när jag hade en sådan PC-cardplats att det skulle funka. Det var ju bara ett test, har ju min uppkoppling med sladdar som funkar.

1
Bevaka tråden