Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera Xcode Tools? Kasta i papperskorgen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-19 00:55

Jag är en total nybörjare på Unix, Linux och allt vad det heter.. Har nu installerat Xcode Tools 1.5 på OS X 10.3..

1. För det första vet jag inte ens vad Xcode Tools är.. VAd gör man med det och påverkar det mitt OS X system? Är rädd för att jag gjort nåt galet
2. Kan man avinstallera det utan att skada nåt i systemet? Hur avinstallerar man det? Kasta mappen developer i papperskorgen? Vet inget som sagt om detta..
3. Kankse bäst att lämna kvar det.. men jag känner att jag inte har något behov av Xcode Tools, jag kommer inte att använda mig av det..

Tacksam för all hjälp!

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-19 01:10
Ursprungligen av Ramirez:

Jag är en total nybörjare på Unix, Linux och allt vad det heter.. Har nu installerat Xcode Tools 1.5 på OS X 10.3..

1. För det första vet jag inte ens vad Xcode Tools är.. VAd gör man med det och påverkar det mitt OS X system? Är rädd för att jag gjort nåt galet
2. Kan man avinstallera det utan att skada nåt i systemet? Hur avinstallerar man det? Kasta mappen developer i papperskorgen? Vet inget som sagt om detta..
3. Kankse bäst att lämna kvar det.. men jag känner att jag inte har något behov av Xcode Tools, jag kommer inte att använda mig av det..

Tacksam för all hjälp!

Jag svarar på fråga ett till att börja med.

XCode Tools är Apples utvecklingsmiljö, för C, Objective-C, Java, C++ och AppleScript, och även med funktioner för att bygga fönster. För att vara något som följer med systemet gratis är det mycket trevligt. Fast det är klart, alla är inte mjukvaruutvecklare...