Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Zyxel 600-series brandvägg?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-18 11:20

Min pappa har nyss skaffat adsl och är uppkopplad med ett Zyxel 600-seriesmodem (så står det på burken). Han är helt borta när det gäller all teknik och vet inte om han har brandvägg i modemet eller inte. Modemet har iaf en router så det är inte orimligt att anta att det även finns en inbyggd brandvägg.
Jag undrar nu:
a) har den en brandvägg?
b) kontrollerar man den isf med ett webläsargränssnitt? (Den kommer huvudsakligen att skötas från en pc med Win XP. Mamma, med sin iBook, lider än mer av it-analfabetism.)
c) var hittar man en manual på nätet? Jag har letat på Zyxel.se men hittar inget modem med exakt det namnet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-25 00:52
Ursprungligen av Baron:

Min pappa har nyss skaffat adsl och är uppkopplad med ett Zyxel 600-seriesmodem (så står det på burken). Han är helt borta när det gäller all teknik och vet inte om han har brandvägg i modemet eller inte. Modemet har iaf en router så det är inte orimligt att anta att det även finns en inbyggd brandvägg.
Jag undrar nu:
a) har den en brandvägg?
b) kontrollerar man den isf med ett webläsargränssnitt? (Den kommer huvudsakligen att skötas från en pc med Win XP. Mamma, med sin iBook, lider än mer av it-analfabetism.)
c) var hittar man en manual på nätet? Jag har letat på Zyxel.se men hittar inget modem med exakt det namnet.

Jo den har en brandvägg och zyxel.com istället då blir det ju förståss att läsa engelska.

Fungerar iChat med din?

  • Medlem
  • 2005-01-25 10:46

Tack! Jag har en Linksys själv som iChat fungerar med. Iaf text. Ljud och bild har jag inte testat. Har inte testat iChat genom pappas Zyxel.

1
Bevaka tråden