Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skamvrå

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-01-16 15:04

Finns det någon förteckning över allänna webb-tjänster, banker och andra företag, som inte fungerar med Mac? Det skulle vara intressant att se en sådan "skamvrå". Själv kan jag bidra med ett par irriterande "tjänster":

1) E-redovisning för företag (https://eredovisning.postgirot.se/) är mycket opålitlig om man sitter med en Mac. Supporten säger att man måste använda "Operativsystem Mac 0S 8.1 dock max 0S 9.2.2. Webbläsare Netscape 4.76 eller högre dock max 4.8" med speciella inställningar. I gynsamma fall fungerar det halvbra, men man måste avsluta Netscape och tömma cachen då och då, speciellt om du skall byta månad. MacOS X tycks man inte hört talas om.

2) Föreningssparbankens e-kort (https://ekort.foreningssparbanken.se/) fungerar inte med Safari eller OmniWeb men går halvbra med Explorer. Supporten säger, att "man ännu inte utvecklat programmet för Macintosh".

Finns det fler? Ja det gör det antagligen!

Ursprungligen av marta:

1) E-redovisning för företag (https://eredovisning.postgirot.se/) är mycket opålitlig om man sitter med en Mac. Supporten säger att man måste använda "Operativsystem Mac 0S 8.1 dock max 0S 9.2.2. Webbläsare Netscape 4.76 eller högre dock max 4.8" med speciella inställningar. I gynsamma fall fungerar det halvbra, men man måste avsluta Netscape och tömma cachen då och då, speciellt om du skall byta månad. MacOS X tycks man inte hört talas om.

E-redovisning är verkligen uselt och går inte att försvara på något sätt. Vill dock påpeka att det fungerar att använda Safari 1.2.4 och Mac OS X 10.3.7 om man står ut med att bilderna i vänsterkolumnen inte laddas och att man måste logga ut och in igen så fort man vill byta månad...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-01-16 16:01

well, punkt 1 är ganska kasst på pc också. Dock inte lika kasst... Men PlusGirot som de snart heter skall göra om sidan snart om jag inte mins fel....

in och utloggningskravet finns även på pc...

E-kort fungerar på så vis i Safari att du kan ju få upp ett E-kort.
Jag använder det rätt ofta.
Manuellt får man ju kopiera sina siffror dit man vill klistra in dem

  • Medlem
  • 2005-01-16 20:20

Jag tycker en "skamvrå-lista" är ett utmärkt förslag. Om det fanns en sådan lista t.ex. här så skulle kanske företag haja till när deras deras weblösningar kommer upp här och kanske göra något åt det

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-01-16 21:02
Ursprungligen av Pocahontas:

E-kort fungerar på så vis i Safari att du kan ju få upp ett E-kort.
Jag använder det rätt ofta.
Manuellt får man ju kopiera sina siffror dit man vill klistra in dem

Jo det är sant, men det är inte så bekvämt och det är inte så det är tänkt. På PC läggs siffrorna in automatiskt. Så här säger supporten: "programvaran för e-kort är tills vidare inte anpassad för Mac. Arbete pågår dock med detta"

1
Bevaka tråden