Kontakta apple affar i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 19:10

Hej
Nagon som kontaktat en Apple affar i USA via epost? Har forsokt fa reda pa epost till Apple i Atlanta utan resultat. De har ett telefonnummer som jag forsoker ringa via Skype men de fungerar inte.
Nagon epost, snalla?

Det bästa är att gå in på Apples hemsida och kolla in adressen på den affär som du vill kontakta, men eftersom Apple vet att alla ringer dit iställer för 1-800-MY-APPLE så står bara adressen.
Om du går in på www.bellsouth.com och skriver in adressen så får du fram nummret till affären. Mycket enklare att ringa än att maila, och du får svar direkt.
Jag ringde minuterna efter keynoten alla apple affärerna i Miami för att höra om dom hade Shuffle inne, men icke.

Senast redigerat 2005-01-16 00:38
  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 23:47

Hej Mats
Forsokte ringa via Skype (da jag ar i Mexico). Kommer fram men kan inte valja nagot av de val autorosten sager. Efter ett par sekunder lagger de pa. Sa det blir val att hitta en telefonkiosk. Foredrar email eftersom jag har sa manga fragor och jag tror inte de kan svara pa dem direkt. Du vet mojligen inte hur jag far tag i epost till Atlantaaffaren. Manga tack/Dan

Ursprungligen av dani:

Hej Mats
Forsokte ringa via Skype (da jag ar i Mexico). Kommer fram men kan inte valja nagot av de val autorosten sager. Efter ett par sekunder lagger de pa. Sa det blir val att hitta en telefonkiosk. Foredrar email eftersom jag har sa manga fragor och jag tror inte de kan svara pa dem direkt. Du vet mojligen inte hur jag far tag i epost till Atlantaaffaren. Manga tack/Dan

Jag ringde 1-800-MY-APPLE åt dig och frågade hur du skulle göra.
Det finns e-mail adresser till affärerna, men lämnas inte ut för att dom vill att man skall kontakta det stora callcentret i USA. Även om det hade funnits så hade det tagit minst lika lång tid som det tar att maila Apple supporten. Nu har du två alternativ.

1. Ringa eller maila Apple supporten. Dom kunde enligt henne svara bättre på de flesta frågor än vad butikerna kan.

2. Ringa butiken och be dom maila svaren till dig eller få dom besvarade direkt.

Jag kommer inte på någon fråga som man inte kan fråga callcentret. Kanske är något hemligt?

Lycka till 007.

Måste ni ringa via Skype då, när det inte funkar?
Ring med en vanlig telefon!

• Oregistrerad
  • 2005-01-15 23:56

Lattare/billigare med internet. Men det far bli via vanlig telefon. /Dan

Ursprungligen av dani:

Lattare/billigare med internet. Men det far bli via vanlig telefon. /Dan

Ska du inte tacka för att jag tipsade dig om det?

Ursprungligen av dani:

Hej
Nagon som kontaktat en Apple affar i USA via epost? Har forsokt fa reda pa epost till Apple i Atlanta utan resultat. De har ett telefonnummer som jag forsoker ringa via Skype men de fungerar inte.
Nagon epost, snalla?

Om det är butiken i North Point mall så har jag ett visitkort därifrån hemma där det står en emailadress, men det kanske är för sent då. northpoint at apple.com kan vara värt att prova, men jag är inte säker.

1
Bevaka tråden