Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyst extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, det är så jag tolkar Lacie support svaret som jag citerade ovan. Synd att inte Lacie säljer diskar med endast FW400 längre annars hade jag kanske köpt en sådan.

Ursprungligen av buenoben:

Ja, det är så jag tolkar Lacie support svaret som jag citerade ovan. Synd att inte Lacie säljer diskar med endast FW400 längre annars hade jag kanske köpt en sådan.

men det borde ju funka att köra med USB-sladden när man tankar ner från kameran. sen kan man byta till FW vid redigeringen?

Min iMac har endast USB 1 vilket är otillräckligt för att hantera DV strömmen. Sedan använder jag kameran under redigering via firewire för att visa bilden på en tv. Men även om man bortser från detta hade det inte varit aktuellt att sitta och byta anslutningar bara för att kunna använda mig av Lacie diskar, även om jag är nöjd med den gamla lacie FW400 disken jag har.

Tyvärr tycks det inte finnas särskillt många bra alternativ. Maxtor diskar verkar ha en vis benägenhet att crasha från vad jag kunnat utläsa på olika forum och tester.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 15:57

Jag är mycket intresserad av hårddisken som condon nämner (Western Digital Dual option Media center) , den kostar 1890:- på komplett för 250 Gb.

Är det någon som har någon erfarenhet av den eller bara åsikter om den i allmänhet?
Jag har tänkt använda den till min nyinköpta Mac mini och tycker att det skulle vara praktiskt att få med kortläsaren för att slippa ännu en pryl (och därmed ytterligare en upptagen usb-kontakt).

Mvh

Christian

Ursprungligen av Sunkan:

Jag är mycket intresserad av hårddisken som condon nämner (Western Digital Dual option Media center) , den kostar 1890:- på komplett för 250 Gb.

Jo den ser intressant ut! Vad jag skulle vilja veta innan inköp...

Ljudnivån?

Går den i vila/stängs av när datorn gör det?

Fungerar kortläsaren via Firewire interfacet (d.v.s. behöver man inte koppla in USV kontakten också för att det ska fungera)?

kollat några recensioner nu o WD disken verkar vara en av de långsammaste på marknaden i den storleken/utförandet. Men om man bara ska ha den som backup disk gör det kanske inte så mycket .

Bevaka tråden