Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6600 + iSynk = möjligt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var ett tag sedan som ämnet var aktuellt men jag undrar nu när det har gått ett tag om synkningen funkar mellan nokia 6600 och panther!

Tacksam för info.

mvh

daniel

Ursprungligen av inferno:

Det var ett tag sedan som ämnet var aktuellt men jag undrar nu när det har gått ett tag om synkningen funkar mellan nokia 6600 och panther!

Tacksam för info.

mvh

daniel

Vad är det som inte har funkat med syncningen?! Jag inte haft några problem!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 10:53

Vet någon om det är en ny iSync version på väg. Var ju ett tag sen den senaste kom och det har ju kommit en del nytt från SonyEricsson och Nokia som de borde ge stöd till.

Vad behövs egentligen för att iSync ska känna av telefonerna och funka. Det är ju inte allt för stora ändringar i kommunikationen mellan dator-telefon och programvaran i telefonerna.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 21:10

Nokia 6600 är med på Apples lista:
http://www.apple.com/isync/devices.html

Någon som vet hur det är med Nokia 6630? De kör ju Symbian series 60 båda två?

Jag vet att 6600 är med på listan men preciss som med P900 har varit problem vid synkningen. Förra året januari månad provade jag både 6600 och P900 och båda hackade vid synkningen!

Ville veta om under denna tiden hade uppnåts några förändringar med framgångsrikt utgång.

6630 skall däremot fungera mycket bättre ihop med iSynk. Det skall även finnas ett synk pgm. som Nokia har tagit fram "nokia collector". Det är egentligen framtaget för 70.. modellerna men det skall fungera med 60 serien med.

Undrar även om hur synkningen fungerar med 6230! Någon som har erfarenhet av denna modell?

Ursprungligen av inferno:

Jag vet att 6600 är med på listan men preciss som med P900 har varit problem vid synkningen. Förra året januari månad provade jag både 6600 och P900 och båda hackade vid synkningen!

Ville veta om under denna tiden hade uppnåts några förändringar med framgångsrikt utgång.

6630 skall däremot fungera mycket bättre ihop med iSynk. Det skall även finnas ett synk pgm. som Nokia har tagit fram "nokia collector". Det är egentligen framtaget för 70.. modellerna men det skall fungera med 60 serien med.

Undrar även om hur synkningen fungerar med 6230! Någon som har erfarenhet av denna modell?

Det kan vara nåt strul med telefonen ifall syncningen krånglar. Du kunde pröva följande sak:

- Formatera 6600 (kommer inte ihåg vilka knappa man skall hålla in vid uppstart, men sök på Google) OBS! Ta säkerhetskopia på telefonen före! Samt ha telefonens batteri fullladdat före.

- Kolla att 6600 har den senaste firmwaren! Är garantin ännu i bruk så brukar firmware uppdateringar vara gratis från Nokia serviceställen.

Iallafall jag har inte haft några problem med 6600 och panthern och jag har den syncad till En PC, Powermac och en Powerbook.

6600 med iR?

går det att flytta över filer med iR till Nokia 6600 med MacOSX 10.2.8?

1
Bevaka tråden