Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord pc/mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1. Hur funkar ett gammalt pc-tangentbord med mac, funkar t ex alla knappar (vilken blir äppelknappen)?
2. USB-ugångarna som finns på mac-tangentbord, kan de driva vilken mus som helst(eller annan USB-utrustning)?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-14 10:39
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

1. Hur funkar ett gammalt pc-tangentbord med mac, funkar t ex alla knappar (vilken blir äppelknappen)?
2. USB-ugångarna som finns på mac-tangentbord, kan de driva vilken mus som helst(eller annan USB-utrustning)?

Windowstangenten blir äppleknapp. Usb-hubben på tangentbordet kan driva de flesta prylar som inte kräver alltför mycket ström.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 12:40
Ursprungligen av rhesus:

Windowstangenten blir äppleknapp. Usb-hubben på tangentbordet kan driva de flesta prylar som inte kräver alltför mycket ström.

Hmm. Jag kör ett Compaq tangentbord till min MAC och det är en massa tecken som inte fungerar. Bla. \ > < mfl. Trycker jag på Scroll Lock så poppar en ruta upp om som frågar om jag vill stänga av min dator. Helt stabilt verkar det som sagt inte vara. Jag har inte orkat felsöka ännu. Det kanske finns någon inställning som måste fixas????

Kan man plugga in t ex en digitalkamera, eller varför inte en iPod Shuffle i mac-tangentbordets usb-hub?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-14 14:32
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Kan man plugga in t ex en digitalkamera, eller varför inte en iPod Shuffle i mac-tangentbordets usb-hub?

Jag vet inte riktigt hur det kan vara i det fallet du just nämner, men för min del klarar inte USB-hubben i tangentbordet av mitt USB-minne p.g.a. att den ger för lite ström, så den måste jag plugga in i min "vanliga" USB-hubb.

Men däremot kan jag tillägga att det bör fungera bra om din ipluggade enhet har egen strömförsörjning.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-14 15:19
Ursprungligen av hkkvarns:

Hmm. Jag kör ett Compaq tangentbord till min MAC och det är en massa tecken som inte fungerar. Bla. \ > < mfl. Trycker jag på Scroll Lock så poppar en ruta upp om som frågar om jag vill stänga av min dator. Helt stabilt verkar det som sagt inte vara. Jag har inte orkat felsöka ännu. Det kanske finns någon inställning som måste fixas????

Det är meningen. Scroll lock ersätter powerknapp, F12 = mata ut cd. mfl. \ >< funkar visst, det är bara en annan layout så de sitter på ett annat ställe. \ är på option-7 eller shift-option-7 om jag minns rätt (sitter vid en PC just nu).

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-08-24 14:16

Någon som vet vilken som blir utmatningstangenten eller om man kan generera den via alt knappen.

Äpple - M eller Åpple - E är annars normalt mata ut funkar det med windows tangenten tro?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-08-24 14:17

Hupps. läste inte så noga uppe. Det stod faktiskt ju

1
Bevaka tråden