Dubbla tecken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min PB 12 tum, nu något år, är skitjobbig att skriva på efteersom det blir dubbla tecken väldigt ofta. Framgår i förra meningen vad jag menar. Har försökt att ställa in repetitionshastighet mm men inget hjälper. Kollade, vill jag minnas, vid något tillfälle pramet också, eftersom det där kan ligga kvar gamla inställningaar för repetition/upprepning. Tror det beror något tekniskt fel. Apple säger sig inte kännna till detta. Se där nu blev det tre n i känna. Någon som råkat ut för något liknande.

Har inget spillt eller smuts i taangentbordet, men skriver iofs ganska intensivt....

Thomas

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 12:49
Ursprungligen av Thomas G:

Min PB 12 tum, nu något år, är skitjobbig att skriva på efteersom det blir dubbla tecken väldigt ofta. Framgår i förra meningen vad jag menar. Har försökt att ställa in repetitionshastighet mm men inget hjälper. Kollade, vill jag minnas, vid något tillfälle pramet också, eftersom det där kan ligga kvar gamla inställningaar för repetition/upprepning. Tror det beror något tekniskt fel. Apple säger sig inte kännna till detta. Se där nu blev det tre n i känna. Någon som råkat ut för något liknande.

Har inget spillt eller smuts i taangentbordet, men skriver iofs ganska intensivt....

Thomas

Neej nnnnåggggot ssssådant hhaaar jaaag aalldrriigg höörrtt ttaallas omm.

Låter som om du får "kontaktstudsar". Det är ett vanligt problem i all elektronik, men man bygger bort det med hjälp av lite logiska kretsar. Är det lika på alla tangenter eller bara på vissa? Prova med ett externt tangentbord. Försvinner problemet då så är det sannolikt något fel på det interna tangentbordets hårdvara.

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 12:54

Hur länge har du skrivti på tangentbordet?

Själv har jag jäkla problem med att bokstäver inte komemr i den ordning jag slår ner dom
Det blir alltid jäkligare när jag får et tnytt tangentbord...

e och så

det är mest e, a och så. Kontaktstudsar kan nog stämma. Dåligt att Apple inte medgav probleemet när jag påtalade det då datorn var ny. Nu är den nog ett år. Använder mest löst tangentbord för aatt skriva långa texter, så det är inte mycket använt. Är ganska van vid Apple-service sedan 80-talet. Det är enklast att inte klaga.... Väntar på att någon gör datorer med en apelsin, citron eller så som ssymbol så skall jag genast switcha.

TW

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-22 04:07

Jag har också samma prroblem med min sprillanss nya PM DP 2,5!
OERHÖRT jobbigt...
Är det någon som har tillräckligt med inflytande någonstans härr på forrumet som kan se till att Apple får redda på detta?

Jag har läst allt man kan om problemet occh ddet finns ingen given lösning. zappa pram och nvram har jag gjortt ingenting, alla möjliga inställningar, inngenting.

Apple skall skicka mig ett nytt tangentbord, hoppass det löser sig. Jag återkommer närr den har kommit.

(Jag rättadde inte felen i detta meddelande förr att ni skall få en uppfattning. Och jag håller på medd programmerring.. Skitkul..)

1
Bevaka tråden