Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny och nollställd.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!

Jag heter Johan Helander och bor i Kolmården. 37 år, labingenjör inom skogsindustrin. Jag har nyligen fått upp ögonen för datorn som kul hobby efter att nyligen ha byggt min första PC av ren snålhet. Tidigare hade jag fått nog av datorn efter en arbetsdag framför skärmen.

Någon erfarenhet av Mac har jag inte direkt, men jag har förstått att livet nog vore roligare om Apple 'vunnit' fighten mot Microsoft om användarna.
Vad gör jag då här?

Jo, jag ärvde nyss (eller rättare sagt fick i uppdrag att sälja) min pappas gråa G3, som han haft i några år, men aldrig använt. Han köpte den mest för mailande, surfande och att hantera digitalfoton med. Grafiker som han var, så var det en Mac han skulle ha, av den enkla anledningen att grafiker använder Mac. Basta!

För att kolla av marknaden så hittade jag in på denna sajt, men efter en stunds läsande har jag kanske kommit på bättre tankar.
Det blir väl så att jag drar i gång G3:an och testar hur en Mac funkar och känns. Eftersom jag inte kan ett skvatt om MacOS, är det nog lämpligt att jag använder alla andras kunskaper tills jag hittat mina egna.... Känns som om jag hamnat rätt trots allt. Eller vad tror ni?

Vi får väl se hur det går. Jag skriver väl några rader vart efter jag stöter på patrull.

Annars lirar jag bas, spelar in analogt och fotograferar med film. Skum typ alltså.

harebradå

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 07:42

Är inte så stor skillnad mellan Mac och PC. Filer som man klickar på och program som man jobbar i Nakdelen med windows är att det fördummar lite. Man arbetar med startmenyn och genvägen till "mina dokument" och inte med katalogstrukturen. Macken är mera basic i hur man kommer åt det man sparar.

Välkommen hit i alla fall. Hoppas att du kommer att trivas.

Är det MacOS 9 på G3:an ska du nog inte leka för länge med den... OS X - det är en annan femma !

1
Bevaka tråden