Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera bevakningsmail trots att jag inte läst/uppdaterat tråden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-12 13:08

Jag tycker det är väldigt smidigt att bevaka trådar så man vet när något har uppdaterats. Om jag har fattat det hela rätt så ska man få ett mail när tråden har uppdaterats men efter det inga fler mail innan man har besökt tråden igen.

Detta fungerar dock lite dåligt för mig. Senast idag har jag fått flera mail om att tråden "Minne i mac mini" har uppdaterats.

Hoppas ni förstår vad jag menar och tack för en superbra sida!

samma fel för mig också, bortsett från att jag ofta inte får mail alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-12 13:24

Ibland tror jag att problemet kan bero på att man både har lagt in en bevakning "manuellt" samt skrivit ett inlägg i tråden (gör man det så bevakas ju tråden automatiskt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 23:38

Ingen lösning på detta problem? Det drabbar mig nästan varje dag.

Ursprungligen av mrjean:

Jag tycker det är väldigt smidigt att bevaka trådar så man vet när något har uppdaterats. Om jag har fattat det hela rätt så ska man få ett mail när tråden har uppdaterats men efter det inga fler mail innan man har besökt tråden igen.

Detta fungerar dock lite dåligt för mig. Senast idag har jag fått flera mail om att tråden "Minne i mac mini" har uppdaterats.

Hoppas ni förstår vad jag menar och tack för en superbra sida!

Du får väl mail varje gång tråden ändras? Finns möjlighet att ställa in om du ska få mail varje gång tråden ändras, en gång om dagen, en gång i veckan osv. Har jag fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-10 09:10
Ursprungligen av Björnström:

Du får väl mail varje gång tråden ändras? Finns möjlighet att ställa in om du ska få mail varje gång tråden ändras, en gång om dagen, en gång i veckan osv. Har jag fel?

Ja, jag har ställt in så att man ska få mail när tråden ändras. Dock ska det väl fungera så (och gör det i de flesta fall) att man får ETT mail när tråden har uppdaterats. Sker flera uppdateringar av tråden INNAN man besöker den så ska man INTE få flera mail om det förrän man har läst tråden. Detta för att inte inboxen inte ska bli full av mail.

Så här står det i bevakningsmailet också:
"There may be other replies also, but you will not receive any more notifications until you visit the forum again."

Som sagt, oftast fungerar det men det händer att man får flera mail om att tråden har uppdateras INNAN man har besökt tråden igen.

1
Bevaka tråden