Kreditkort i annat land?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-12 09:47

Någon som vet om man kan skaffa kreditkort i annat land, tex Kanada eller England och genom det handla på iTunes.
Någon som isåfall har tips på hur man går tillväga och vad det kostar.

Tack på förhand,
dzhine

• Medlem
  • 2005-01-12 10:12

Att skaffa kreditkort i annat land kan vara lite krångligt även om det går. Ett alternativ är att köpa "presentkort" genom t.ex. e-bay eller om du har vägarna förbi någon applestore/center i något av länderna som har ITMS. Därefter går du in på ITMS och väljer "Redeem", då ombeds du skapa ett konto där du slipper ange kreditkortsnummer vilket ju är själva kruxet. Observera att du måste använda dig av en korrekt adress i det land som du uppger eftersom ITMS kollar så att postnummer/ort stämmer överrens.

Att skaffa kreditkort i England är MYCKET lätt om man är på plats. Vad bankerna kräver är att man bor på en permanet address och att man har ett jobb. (med permanent address menar banken att man får räkningar dit med sitt namn på)

Jag har bott i London och fick mitt kreditkort efter 2 månader och då startade krediten på £300, sedan i och med att jag anv'nde det lite så höjde banken min kredit gräns, så nu är den uppe lite mer än 4500 pund som jag kan använda (mycket farligt, men ack härligt om det skulle behövas)

Och när man har fått ett kredit kort så fullkommligt slänger alla andra banker korten på dig!

Vad som är bäst är kanske om du har en kompis som bor i England, eller liknande, då kan du använda en internetbank, dvs en bank som inte har några kontor utan bara finns på internet!
kolla på www.egg.co.uk och klicka på egg card och apply. Då kommer förmodligen detta att ske, att du skall fylla i en massa uppgifter, bla address, och det är där din kompis kommer in i bilden, för en lapp kommer att skickas hem till kompisen som ber om en namntäckning och sedan när den är in skickad så kommer kortet att skickas till den addressen och sedan kan kompisen skicka det till sverige!!

Det är nämligen så att i England har inet myndigheterna någon koll, eller någon annan verksamhet heller utom polisen som är bra på att hitta terrorister, i alla fall, allt i england är förknippat med var man bor och din nanmntäckning, eller vilken address man bor på, och det innebär att om man flyttar och inte säger till så kan de inte hitta dig, när jag flyttade dit så fick jag besöka deras social security office för att få ett försäkringsnummer, visst det nummret är personligt, men på det kontoret när jag fyllde i mitt namn undrade de om jag verkligen ville hete det jag heter. dvs det är mycket lätt som EU medborgare att "försvinna" i England om man vill.

Jaja, hoppas att det kanske är lite klarare.

Mvh

1
Bevaka tråden