Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya medlemmar finns inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar lite över den här policyn att bara lista medlemmar med visst antal poster på sitt samvete. Jag förstår tanken att locka till aktivitet. Men jag undrar om vi inte skjuter oss lite i foten genom att göra nya medlemmar osynliga tills dess de blett av med oskulden. Som det är nu är det omöjlgt att tex PM:a nya medlemmar.
Jag inbillar att om nya medlemmar upplever att de blir kontaktade av och genom 99mac så avdramatiseras hela forumgrejen mycket snabbare.
För oss som är vana vid forum av detta slag är det inte så kusligt men jag vet hur stor respekt man kan ha för en sån här grej när man fortfarande är forum-oskuld. Jag har vid flera tillfällen blivit ombedd att posta andras förfrågningar på 99mac.

Var det inte snack om någon slags välkomstkommité på 99mac? En sådan kommite skulle kunna ha en lista på de 25 senast tillkomna medlemmarna att botanisera i (eller ur eller vad det heter).

Jag tycker jallafall att det är lite frustrerande att tex inte kunna lägga in nytillkomna egenvärvade medlemmar i kompislistan eller langa iväg ett PM. Lite lätt fadderverksamhet skadar aldrig tvärtom tror jag det bygger vidare på 99macs speciella gemytlighet.

Nu kan du se alla medlemmar i medlemslistan.

Välkomstkommitén var en grym idé men det föll på arbetsbelastningen. Sedan November har vi fått fler än 1.500 nya medlemmar för att inte tala om alla frågor som skickats till supporten. Tanken var att vi skulle göra någon form av manuell välkomstgrej men dom två som försökte hann inte med.

juste!
hur ofta uppdateras medlemslistan?
Nu när jag sökte så gick senaste medlem med den 3:e januari 2005.

Aha, det beror på att vi godkänner alla medlemmar manuellt. Dom har inte blivit godkända ännu bara.

åhå.
Vad betyder 'obekräftat konto'?
är det att den nyblivne medlemmen inte uppmärksammat att den fått ett mail med länk som ska klickas på för att bekräfta nya medlemsskapet?

1
Bevaka tråden